-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Cross, Rod (ORCID
0000-0001-9409-2791 ), Gauld, Colin (ORCID0000-0002-1934-874X )المصدر: Physics Education. Mar 2021 56(2).
Peer Reviewed: Y
Page Count: 10
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Gauld, Colin (ORCID
0000-0002-1934-874X ), Cross, Rod (ORCID0000-0001-9409-2791 )المصدر: Physics Education. Mar 2021 56(2).
Peer Reviewed: Y
Page Count: 9
-
3كتاب إلكتروني
المؤلفون: Gauld, ColinAff2
المساهمون: Matthews, Michael R., editorAff1
المصدر: International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching. :57-95
-
4كتاب إلكتروني
المؤلفون: Gauld, ColinAff3
المساهمون: Matthews, Michael R., editorAff1, Gauld, Colin F., editorAff1, Stinner, Arthur, editorAff2
المصدر: The Pendulum : Scientific, Historical, Philosophical and Educational Perspectives. :115-125
-
5كتاب إلكتروني
المؤلفون: Gauld, ColinAff3
المساهمون: Matthews, Michael R., editorAff1, Gauld, Colin F., editorAff1, Stinner, Arthur, editorAff2
المصدر: The Pendulum : Scientific, Historical, Philosophical and Educational Perspectives. :505-526
-
6كتاب إلكتروني
المؤلفون: Matthews, Michael R.Aff3, Gauld, ColinAff3, Stinner, ArthurAff4
المساهمون: Matthews, Michael R., editorAff1, Gauld, Colin F., editorAff1, Stinner, Arthur, editorAff2
المصدر: The Pendulum : Scientific, Historical, Philosophical and Educational Perspectives. :1-17
-
7كتاب إلكتروني
المؤلفون: Gauld, ColinAff3
المساهمون: Matthews, Michael R., editorAff1, Gauld, Colin F., editorAff1, Stinner, Arthur, editorAff2
المصدر: The Pendulum : Scientific, Historical, Philosophical and Educational Perspectives. :139-150
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Gauld, Colin F.
المصدر: Science & Education. Oct 2010 19(10):939-961.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 23
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Gauld, Colin F.
المصدر: Science & Education. Apr 2009 18(3-4):1-18.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 18
Descriptors: Scientific Principles, Historians, Science Instruction, Science Experiments, Science History, Physics
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Gauld, Colin F.
المصدر: Science & Education. Aug 2006 15(6):597-617.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 21
Descriptors: Textbooks, Kinetics, Physics, Energy, Science Instruction, Scientific Principles, Motion, Teaching Methods