-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Usama, Mohammad, Tarai, Shashikanta
المصدر: Language in India; Jun2024, Vol. 24 Issue 6, p6-26, 21p
مصطلحات موضوعية: ERRORS, ENGLISH as a foreign language, GRAMMAR translation method (Language teaching), CONVERSATION method (Language teaching), PUBLIC schools
-
2كتاب إلكتروني
المؤلفون: Skopečková, EvaAff2
المساهمون: Skopečková, EvaAff1
المصدر: Translation and Own-Language Use in Language Teaching : The Quest for Optimal Practice. :11-28
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Owais, Amjad (ORCID
0000-0002-4182-6787 ), Al-Abidi, Suzan (ORCID0000-0003-0211-9198 ), Taani, Osama (ORCID0000-0002-8852-708X )المصدر: Journal of Language and Linguistic Studies. 2022 18(2):1051-1067.
Peer Reviewed: Y
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Ahmed, Faisal, Pathan, Habibullah, Khoso, Ali Raza
المصدر: Pakistan Languages & Humanities Review; Oct-Dec2023, Vol. 7 Issue 4, p407-416, 10p
مصطلحات موضوعية: FOREIGN language education, COMMUNICATIVE competence, ENGLISH as a foreign language, GRAMMAR translation method (Language teaching), ORAL communication
-
5دورية أكاديمية
المصدر: Cogent Education, Vol 10, Iss 1 (2023)
مصطلحات موضوعية: GTM, Grammar-Translation Method, Afghan EFL teachers, perceptions, effect, Education (General), L7-991
وصف الملف: electronic resource
Relation: https://doaj.org/toc/2331-186X
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Zariet Mukhamcherievna Shadzhe
المصدر: Вестник Майкопского государственного технологического университета, Vol 0, Iss 1, Pp 126-133 (2023)
مصطلحات موضوعية: educational translation, communicative methodology, grammar-translation method, direct and reverse translation, pure translation, bilingual exercises, learning context, situational use of translation, social interaction, algorithm of actions, language activity, language competence, Special aspects of education, LC8-6691
وصف الملف: electronic resource
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Mohamed Ramadhan HASHIM
المصدر: Scientific Bulletin of the Politehnica University of Timişoara: Transactions on Modern Languages, Vol 1, Iss 21, Pp 124-137 (2022)
مصطلحات موضوعية: teaching grammar, grammatical structures, communicative approach, grammar-translation method, direct method, indirect method, Language and Literature, Language. Linguistic theory. Comparative grammar, P101-410
وصف الملف: electronic resource
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Al Darwish, Salwa
المصدر: International Education Studies. 2017 10(4):31-42.
Peer Reviewed: Y
-
9دورية أكاديمية
المصدر: Cogent Education, Vol 9, Iss 1 (2022)
مصطلحات موضوعية: GTM, Grammar-Translation Method, Afghan EFL teachers, perceptions, effect, Education (General), L7-991
وصف الملف: electronic resource
Relation: https://doaj.org/toc/2331-186X
-
10دورية أكاديمية
المؤلفون: Ntongieh, Njwe Amah Eyovi
المصدر: World Journal of Education. 2016 6(2):50-67.
Peer Reviewed: Y