-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Maria Psyridou, Fabi Prezja, Minna Torppa, Marja-Kristiina Lerkkanen, Anna-Maija Poikkeus, Kati Vasalampi
المصدر: Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-14 (2024)
مصطلحات موضوعية: Machine learning, Education dropout, Longitudinal data, Upper secondary education, Comprehensive education, Kindergarten, Medicine, Science
وصف الملف: electronic resource
Relation: https://doaj.org/toc/2045-2322
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Leena Paakkari, Jenni Ruotsalainen, Henri Lahti, Markus Kulmala, Panayiota Kendeou, Tiia-Liina Raittila, Mari Manu, Jenni Salminen, Minna Torppa
المصدر: Humanities & Social Sciences Communications, Vol 11, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
مصطلحات موضوعية: History of scholarship and learning. The humanities, AZ20-999, Social Sciences
وصف الملف: electronic resource
Relation: https://doaj.org/toc/2662-9992
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Olli Paakkari, Markus Kulmala, Nelli Lyyra, Minna Torppa, Joanna Mazur, Zuzana Boberova, Leena Paakkari
المصدر: Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
وصف الملف: electronic resource
Relation: https://doaj.org/toc/2045-2322
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Pauliina Parhiala, Mauri Marttunen, Vera Gergov, Minna Torppa, Klaus Ranta
المصدر: Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
مصطلحات موضوعية: adolescent, depression, brief intervention, school mental health services, symptom improvement, predictors, Psychology, BF1-990
وصف الملف: electronic resource
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Leena Paakkari, Didier Jourdan, Jo Inchley, Minna Torppa
المصدر: Adolescents, Vol 1, Iss 3, Pp 360-362 (2021)
مصطلحات موضوعية: school closure, COVID-19, wellbeing, assessment, adolescents, Psychiatry, RC435-571, Pediatrics, RJ1-570, Psychology, BF1-990
وصف الملف: electronic resource
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Leena Paakkari, Orkan Okan, Minna Torppa
المصدر: International Journal of Public Health, Vol 66 (2022)
مصطلحات موضوعية: infodemic, health information, missed information, reading disabilities, coronavirus, Public aspects of medicine, RA1-1270
وصف الملف: electronic resource
-
7دورية أكاديمية
المصدر: Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
مصطلحات موضوعية: numeracy skills, literacy skills, familial risk, home numeracy environment (HNE), home literacy environment (HLE), Education (General), L7-991
وصف الملف: electronic resource
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Daria Khanolainen (ORCID
0000-0002-1571-2938 ), Cara Verwimp (ORCID0000-0002-5444-303X ), Jurgen Tijms (ORCID0000-0002-9080-8569 ), Asko Tolvanen (ORCID0000-0001-6430-8897 ), Jenni Salminen (ORCID0000-0003-4534-6462 ), Minna Torppa (ORCID0000-0003-3834-9892 )المصدر: Journal of Research in Reading. 2024 47(2):132-144.
Peer Reviewed: Y
Page Count: 13
Descriptors: Foreign Countries, Grade 1, Parents, Family (Sociological Unit), Elementary School Students, Neonates, Dyslexia, Students with Disabilities, Siblings, Peer Groups, Adults, Reading Ability, Reading Difficulties, Questionnaires, Parent Surveys, Validity, Research Design
مصطلحات جغرافية: Finland, Netherlands (Amsterdam)
-
9دورية أكاديمية
المؤلفون: Daria Khanolainen, Maria Psyridou, Gintautas Silinskas, Marja-Kristiina Lerkkanen, Pekka Niemi, Anna-Maija Poikkeus, Minna Torppa
المصدر: Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
مصطلحات موضوعية: reading difficulties, mathematical difficulties, home literacy environment, home numeracy environment, familial risk, skill development, Psychology, BF1-990
وصف الملف: electronic resource
-
10دورية أكاديمية
المصدر: Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
مصطلحات موضوعية: home literacy activities, independent reading, early literacy, reading skills, kindergarten to Grade 2, Psychology, BF1-990
وصف الملف: electronic resource