-
1دورية أكاديمية
المؤلفون: Dody Rahayu Prasetyo
المصدر: Kifah, Vol 2, Iss 2, Pp 89-102 (2023)
مصطلحات موضوعية: physics competition, islamic contextual teaching and learning approach, Sociology (General), HM401-1281, Islam, BP1-253
وصف الملف: electronic resource
-
2دورية أكاديمية
المؤلفون: Sherlia Agustiani, Jailani Jailani
المصدر: Aksioma: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, Vol 12, Iss 2, Pp 2253-2263 (2023)
مصطلحات موضوعية: critical thinking, communication, contextual teaching and learning approach, Education, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
-
3دورية أكاديمية
المؤلفون: Margono Margono, Ratu Wardarita, Dessy Wardiah
المصدر: Jurnal Pamator, Vol 14, Iss 2, Pp 101-105 (2021)
مصطلحات موضوعية: writing ability, topic in paragraph, contextual teaching and learning approach, Social Sciences
وصف الملف: electronic resource
-
4دورية أكاديمية
المؤلفون: Resti Adna Helda, Mardiah Harun, Syahrul R
المصدر: Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), Vol 4, Iss 4, Pp 812-818 (2020)
مصطلحات موضوعية: contextual teaching and learning approach, writing pantun, learning motivation, Theory and practice of education, LB5-3640
وصف الملف: electronic resource
-
5دورية أكاديمية
المؤلفون: Musalwa Musalwa
المصدر: Al-Ta'rib, Vol 7, Iss 1, Pp 45-58 (2019)
مصطلحات موضوعية: contextual teaching and learning approach (ctl), ilm al-bayan, material development, Language and Literature
وصف الملف: electronic resource
-
6دورية أكاديمية
المؤلفون: Sri Wahyuni
المصدر: Journal on English as a Foreign Language, Vol 7, Iss 1, Pp 97-118 (2017)
مصطلحات موضوعية: writing skill, instructional materials, contextual teaching and learning approach, English language, PE1-3729
وصف الملف: electronic resource
-
7دورية أكاديمية
المؤلفون: Kurniati, Yaya S. Kusumah, Jozua Sabandar, Tatang Herman
المصدر: Journal on Mathematics Education, Vol 6, Iss 1, Pp 53-62 (2015)
مصطلحات موضوعية: Critical Thinking Ability in Mathematics, Contextual Teaching and Learning Approach, Prior Mathematical Ability, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
-
8دورية أكاديمية
المؤلفون: Nuryadi Nuryadi
المصدر: Pythagoras: Jurnal pendidikan Matematika, Vol 9, Iss 1, Pp 22-30 (2014)
مصطلحات موضوعية: student learning activity, contextual teaching and learning approach and problem-solving approach, group to group method, students’ achievement, Education (General), L7-991, Mathematics, QA1-939
وصف الملف: electronic resource
-
9
المؤلفون: Desty, Ayu, Kurniasih, Kurniasih, Mulyasari, Effy
المصدر: Journal Basic (Elementary of Education); Vol 6, No 2 (2021): JPGSD; 62-71
Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar; Vol 6, No 2 (2021): JPGSD; 62-71مصطلحات موضوعية: ComputingMilieux_COMPUTERSANDEDUCATION, Contextual Teaching and Learning approach, Descriptive essay writing skills
وصف الملف: application/pdf
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=journalunive::2e963ab699efd4aabcf211d3bc559c01
https://ejournal.upi.edu/index.php/jpgsd/article/view/40033 -
10
المؤلفون: Mardiah Harun, Syahrul R, Resti Adna Helda
المصدر: Jurnal PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), Vol 4, Iss 4, Pp 812-818 (2020)
مصطلحات موضوعية: Learning motivation, lcsh:Theory and practice of education, Writing skills, contextual teaching and learning approach, writing pantun, learning motivation, Mathematics education, ComputingMilieux_COMPUTERSANDEDUCATION, Subject (documents), Low motivation, Psychology, Experimental research, lcsh:LB5-3640, Test (assessment)
URL الوصول: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5bb88d4e7678f40a271d179c27c95f35
https://pajar.ejournal.unri.ac.id/index.php/PJR/article/view/8039