دورية أكاديمية

قياس جودة الخدمات الصرفية في البنوك الاسلامية الأردنية، دراسة :ميدانيية في محافظة أربد

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: قياس جودة الخدمات الصرفية في البنوك الاسلامية الأردنية، دراسة :ميدانيية في محافظة أربد (Arabic)
المؤلفون: إلهام عطاوي, مناد خديجة, تركي الءمود, محمد غوايبة
المصدر: REMAH Journal; jun2019, Issue 32, p19-37, 19p
Abstract (English): This study aimed to identify the level of quality of service provided in the Jordanian Islamic banks from the viewpoint of the customers, and has adopted the entrance orientation to measure the quality of banking services, where reliance on the SERVPERF (Service Performance) scale to measure the actual performance of the service provided. In order to achieve the objectives of this study, they have been developed and used identification in preparing data and information collection required from customers, where they distributed 108 identifying to agents of each of the Jordan Islamic Bank and Islamic International Arab Bank in Irbid Governorate. The study found that the quality of banking services provided by the Jordanian Islamic banks was low. These results also showed differences in the relative importance it attaches to the clients of the criteria they use when making their assessment of the level of quality of services provided by banks. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت هذه الدراسة إلى الثعوف على مستوى جودة الخدمة المصرفية المقدمة في المصارمف الأودنية الإسلامية من وجهة نظو العملاء، وقد اعتمدت على المدخل الإثجاهي لقيأس جودة خدمدت ٠لمصارف، حيث تم ٠لاءتماد ععى ٠قياس SERVPERE لقيأس الأداء الفعلي للخدمة المقنمة. ولتحقيقإ أهداف هذه الدواسة، تم تطوير استبانة لجمع المعلومات المطلوبة من العملاء، حيث وؤعت 108 استبانة على عملاء كل من البنك الإسلامي الأردني والبنك العربي الإسلامي الدولي في محافظة إربد. وقد توهتلت اللذراسة إلى أن مستوى جودة الخدمات المصرفية المقنمة من قبل المصارف الاسلامية الأودنية كان منخفض. كما بينت هذه اثنتائج اختلاف الأهمية الثسبية التي يوليها العملاء للمعايير التي يستخدمونها عند تقييمهم لمستوى جودة الخدمات المقنمة من المصارف. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of REMAH Journal is the property of Research & Development of Human Recourses Center (REMAH) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index