دورية أكاديمية

Strategic Management in Saudi Arabian Private Pre-University Education: A Case Study.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Strategic Management in Saudi Arabian Private Pre-University Education: A Case Study.
Alternate Title: الإدارة الإستراتيجية في التعليم الخاص ما قبل التعليم الجامعيفي المملكة العربية السعودية دراسة حالة (Arabic)
المؤلفون: Alenezi, Omeir Yetaim
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; 2019, Vol. 46 Issue 2, p749-760, 12p
مصطلحات موضوعية: PRIVATE universities & colleges, ENTREPRENEURSHIP, STRATEGIC planning, INVESTMENTS, TEACHERS
Abstract (English): This study discussed issues of strategic management in the private pre-university context in Saudi Arabia. Private pre-universities show considerable interest in investment and entrepreneurship, but they lack such interest in academic research. This study aimed to bridge this gap. The first part of the study presented the theoretical issues in relation to strategic management with a focus on the educational sector. The second part presents an empirical case study of one private school in Riyadh. The study employed interviews, documentary analysis and researcher diaries. The findings showed a number of gaps in relation to strategic planning and management. Among these is the lack of a shared mission, visions and values. There is also a gap in understanding the key strategic issues, for example, the role of the teacher in strategic issues. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): ناقثت هذه الدراسة قضايا الإدارة الاستراتيجية فى التعليم الخاص ما قبل الدامعى فى المملكة العربة السعوبية، حيث تهتم المدارس الخاصة بثمكل كبير دالاسشار وريادة الأعمال ولكن تفتقر إلى الأبحاث اممكاديعية، ولنللئ هدفت هذه البرامة إلى ربم هذه الغجوة٠ ناقش الجز الأول من الدراسة القضايا ١لذظلاة فيدا يتعلق ب'لإدارة الاستراتيجية مع التركيز على الشفاع التعليمي. وناقش الجز الآخر برامة حالة لمدرسة خاتة في مدينة الرياتش. ومن أجل تحقيق الهدف امتخدمت المقابلات الشخصية، وتحليل الوثائق ومنكرات للداحث. وأظهرت النتائج عددا من الثفرات فيما يتعلق بالتخطيط الاستراتيجي والإدر. ومن بينها عدم وضوح الرؤية، والرسالة والقيم. وهناك ايضى فجوة في فهم القحى ي الاستراتيجية الرئيمية، علء, مبيل المثال، بور المفم في النضايا الامتراتيجية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Dirasat: Educational Sciences is the property of University of Jordan and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index