دورية أكاديمية

التسويق عبر تويتر في الاردن - عمان دراسة حالة

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التسويق عبر تويتر في الاردن - عمان دراسة حالة (Arabic)
المؤلفون: ياسر المومني, هشام علي شطناوي
المصدر: Journal of Kufa Legal & Political Science; 2019, Issue 39, p7-26, 20p
مصطلحات موضوعية: SOCIAL networks, BUSINESSMEN, SALES, EMPLOYEE promotions, INTERNET marketing, CURIOSITIES & wonders
Abstract (English): The best use of all available means electronic or conventional were for promotion and marketing of products or services It is vital to display products on the largest possible number of customers and Twitter is one of the most important means of social communication, which differs from the modern zeal for a series of the most important advantages wondrous speed in the delivery of information and an example So when you view for sale, you can send a message size of a paper clip to your friends, this message can be up to 500 people in one minute, was interested in fifty of them in the subject and ultimately possible for at least ten people that want to buy. These splendor Twitter Some wonder whether three minutes or less sufficient for the formulation of those letters? Most businessmen say yes. Now imagine that he could collect the same score in this topic every day. Of course not guaranteed to get the same result (ten) people every time across social networking but your access through this kind of communication is immediate and effective in most cases, so when you have friends on Face book or Twitter you will have access to them capacity by simply using your fingertips, and then they will be your target customers. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): الاستغلال الامثل لكافة الوسائل المتاحة الكترونية كانت او تقليدية للترويج والتسويق للمنتجات او الخدمات يعتبر امرا حيويا لعرض المنتجات على اكبر عدد ممكن من الزبائن ويعد تويتر واحدا من اهم وسائل التواصل الاجتماعي الحديثة الذي يمتاز عن غيرة بجموعة من المزايا اهمها السرعة العجيبة في ايصال المعلومة ومثال على ذلك عندما تقوم بعرض للبيع, فبامكانك إرسال رسالة بحجم قصاصة ورق الى اصدقائك, هذه الرسالة يمكن ان تصل الى (500) شخص في دقيقة واحده, وقد يهتم خمسون منهم في الموضوع وبالنهاية ممكن على الاقل لعشرة أشخاص ان يرغبوا بالشراء .وهذة روعة تويتر . البعض يتساءل هل ثلاثة دقائق او اقل كافية لصياغة تلك الرسائل ؟ معظم رجال الاعمال يقولون نعم. الان تخيل انه يمكن تحصيل نفس هده النتيجه في كل يوم . طبعا ليس من المضمون ان تحصل على نفس النتيجه (عشرة)اشخاص في كل مره عبر التواصل الاجتماعي لكن امكانية وصولك عبر هذا النوع من التواصل هو فوري وفعال في اغلب الاحيان لذلك حينما يكون لديك اصدقاء على الفيس بوك او التويتر سيكون لك قدرة الوصول لهم بمجرد استخدام انامل اصابعك وعندها سيكونون زبائنك المستهدفين. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Kufa Legal & Political Science is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index