دورية أكاديمية

ييم أثر السياسة التسويقية في شركة الغرات العامة للصناعات اصياوية وانمبيدا

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: ييم أثر السياسة التسويقية في شركة الغرات العامة للصناعات اصياوية وانمبيدا (Arabic)
Alternate Title: EVALUATION OF IMPACT OF MARKETING POLICY IN Al-FURAT GENERAL COMPANY FOR CHEMICAL INDUSTRIES AND PESTICIDES. (English)
المؤلفون: ػه قاسى كاظ, صفاء اَ فَ ػبذ انجبا, ك اًل خه, باسم اَصخ بش شُ, ف اُ محمد شؼبا, سأفج أد ذً يىسً, سَش سد ىُ
المصدر: Iraq Journal of Market Research & Consumer Protection / Al-Mağallaẗ al-ʿIrāqiyyaẗ li-Buḥūṯ al-Sūq wa-Ḥimāyaẗ al-Mustahlik; 2019, Vol. 11 Issue 2, p84-93, 10p
Abstract (English): Marketing is one of the most important pillars on which most industrial and commercial sectors depend on evaluating their performance, improving their financial position, development and economic growth. The presence of effective marketing activities in any industrial or commercial organization (which works to meet the requirements of customers in order to ensure the integration of trading and handling rings with consumers and to ensure the growth of the marketing process regularly and not to retreat) effectively contributes to maintaining the company's position between its competitors and its customers. It is necessary to have these marketing activities in order to meet the requirements of the organization on the one hand and to meet the requirements of the consumer on the other hand, so this research aims to evaluate the marketing program in the company of the Euphrates General Industries Chemical and pesticides will be focused on the effectiveness of marketing offensive by the Department of marketing support other sections of the company . In order to achieve the research objectives, an annual evaluation was adopted for the 2016-2017 marketing program prepared by the marketing department. After analyzing and discussing the scientific and practical part, many results showed the success of the offensive marketing policy and its significant impact on the increase in sales volume to about (8,500 tons in 2017 As opposed to 2230 tons in 2015), and the presence of such offensive marketing activities to achieve job satisfaction and gives employees reassurance while doing their work for the sense of increasing the life of the company in which they work, which reflected materially on their income and contribute to the improvement and development of the product and thus the process of production. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تسويقية فعالة مهمة في اي منظمة صناعية أو تجارية (تعمل في نلبية متطلبات الزبائن بما يضمن تكامل حلقات التعامل والتداول مع المستهلكين وضمان نمو عملية التسويق بشكل منتظم وعدو تراجعها) يسهم بشكل فاعل بالحفاظ على موقع الشركة بين منافسيها وزبائنها، اذ أصبح من الضروري وجود هذه النشاطات ١لتسويقية في تحقيق متطلبات المنظمة من جهة وتلبية متطلبات المستهلك من جهة اخرى، لذا بهدف هذا البحث الى تقييم برنامج التسويق في شركة الغرات العامة للصناعات الكيمياوية والمبيدات وسيتم التركيز على فا,طية التسويق الهجومي التي يتبناها قسم التسويق بمساندة الاقسام الاخرى في الشركة. ولغرض تحفق اهداف البحث تم اعتماد تقييم سنوي لعامي 2016-2017 لبرنامج التسويق المعد من قبل قسم اصويق وبعد تحليل الجزء العلمي والعملي ومناقشتها ظهرت العديد من النتائج التي تبين نجاح سياسة التسويق الهجومي واثرها المهم في ارتفاع حجم المبيعات للشركة الى نحو (8500 طن في عام 2017 مقابل 2230 طن في عام 2015)، كما ان وجود مثل هذه النشاطات التسويقية الهجومية يحقق الرضا الوظيفي ويمنح العاملين الطمانينة اثناء قيامهم بعملهم لاحساسهم بزيادة عمر الشركة التي يعملون فيها والذي ينعكس بشكل مادي على دخلهم ويسهم على نحسين وتطوير المنتج وبالتالي تقدم العملية الانتاجية الركائز الأساسية التي تعتمد عليها معظم القطاعات الصناعية والتجارية في تقييم ادائها وتحسين وضعها المالي وتطورها ونموها الاقصادي، ان وجود نشاطا [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Iraq Journal of Market Research & Consumer Protection / Al-Mağallaẗ al-ʿIrāqiyyaẗ li-Buḥūṯ al-Sūq wa-Ḥimāyaẗ al-Mustahlik is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:20713894
DOI:10.28936/jmracpc11.2.2019.(9)