دورية أكاديمية

د ا رسة تأثیر المزیج التسویقي على رضا الزبون - د ا رسة حالة علامة كوندور.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: د ا رسة تأثیر المزیج التسویقي على رضا الزبون - د ا رسة حالة علامة كوندور. (Arabic)
Alternate Title: Study the impact of marketing mix on Customer satisfaction case study of condor brand. (English)
المؤلفون: عطا الله لحسن
المصدر: Finance & Business Economies Review; Dec2019, p426-441, 16p
Abstract (English): The objective of this research is to study the impact of the marketing mix on the Customer satisfaction for the condor brand, In order to determine this effect, we conducted an applied study in which a number of customers of the condor brand were distributed to about 120 customers ،The structural equation modeling(SEM) and multiple regression model was used to analyze the study data to illustrate the direction and strength of the relationship between the marketing mix and the Customer satisfaction. We have concluded from this study that there is a positive impact of the marketing mix on the Customer satisfaction for the condor brand. There is also a positive effect of the product, price, promotion, distribution on the Customer satisfaction for the condor brand. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): الهدف من هذا البحث هو د ا رسة تأثیر المزیج التسویقي على رضا الزبون عن العلامة التجاریة كوندور،ومن أجل تحدید هذا التأثیر قمنا بد ا رسة تطبیقیة تم من خلالها توزیع استما ا رت موجهة لعدد من زبائن علامة كوندور مست حوالي 120 مستهلك،وتم تحلیل معطیات الد ا رسة باستخدام أسلوب النمذجة عن طریق المعادلات الهیكلیة ونموذج الانحدار المتعدد وذلك لتوضیح اتجاه وقوة العلاقة التي تربط بین عناصر المزیج التسویقي و رضا الزبون عن العلامة التجاریة كوندور،وقد استنتجنا من خلال هذه الد ا رسة أن هناك تأثیر ایجابي للمزیج التسویقي على رضا الزبون عن العلامة التجاریة كوندور كما أن هناك تأثیر ایجابي لأبعاد المزیج التسویقي مجتمعة على رضا الزبون عن علامة كوندور. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Finance & Business Economies Review is the property of Finance & Business Economies Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index