دورية أكاديمية

مساهمة المزیج التسویقي الأخضر في تحقیق التنمیة المستدامة د ا رسة عینة من موظفي مؤسسة الزه ا رء هیدروول بولایة الوادي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: مساهمة المزیج التسویقي الأخضر في تحقیق التنمیة المستدامة د ا رسة عینة من موظفي مؤسسة الزه ا رء هیدروول بولایة الوادي. (Arabic)
Alternate Title: Contribution of the green marketing mix to sustainable development Study of a sample of employees of EL-Zahra Hydro-oil Foundation in Wilayat of the El-Oued. (English)
المؤلفون: عبد القادر عوادي, رشیدة م ا روي, مصطفى عوادي
المصدر: Finance & Business Economies Review; Dec2019, p636-653, 18p
Abstract (English): This study aims to show how the green marketing mix contributes In achieving sustainable development in economic institutions, It is one of the most important green economic topics this is due to the importance of the environment, It makes the institution green adapted to environmental variables and needs it is also earned by environmentally conscious consumers. This leads to the promotion of sustainable development, and in order to achieve this goal a study was conducted for a sample of the staff of the Zahra Hydrol Foundation in the Wilayat of the El-Oued. The results of this study were: The elements of the green marketing mix play a role in achieving sustainable development this is because of its relationship to the environmental dimension, The green marketing culture owned by consumers gives them sufficient environmental awareness and this is what makes the green company follow the green marketing strategy in order to preserve the environment. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذه الد ا رسة إلى إب ا رز كیفیة مساهمة المزیج التسویقي الأخضر في تحقیق التنمیة المستدامة في المؤسسات الاقتصادیة فهو من أهم المواضیع الإقتصادیة الخض ا رء هذا لأهمیة البیئة، حیث یجعل المؤسسة خض ا رء تتكیف مع متغی ا رت البیئة واحتیاجاتها كما یكسبها مستهلكین ذو وعي بیئي وهذا ما یؤدي إلى تعزیز التنمیة المستدامة، وبغیة تحقیق هذا الهدف تم إج ا رء د ا رسة لعینة من موظفي مؤسسة الزه ا رء هیدروول بولایة الوادي . ومن خلال هذه الد ا رسة تم التوصل إلى النتائج التالیة: أن عناصر المزیج التسویقي الأخضر لها دور في تحقیق التنمیة المستدامة وذلك لعلاقتها بالبعد البیئي كما أن ثقافة التسویق الأخضر التي یملكها المستهلكین تمنحهم وعي بیئي كافي وهذا ما یجعل المؤسسة خض ا رء تتبع إست ا رتیجیة التسویق الأخضر من أجل المحافظة على البیئة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Finance & Business Economies Review is the property of Finance & Business Economies Review and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index