دورية أكاديمية

دور محالت التسويق االجتماعي عرب مواقع التواصل االجتماعي يف توعية السلوك االستهالكي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دور محالت التسويق االجتماعي عرب مواقع التواصل االجتماعي يف توعية السلوك االستهالكي. (Arabic)
Alternate Title: The role of Social Marketing Campaigns Through the Social Media to Aware Consumer Behavior. (English)
المؤلفون: لعري, بوعمامة, لقرع, أمينة
المصدر: Al Bashaer Economic Journal; apr2020, Vol. 6 Issue 1, p1-15, 15p
Abstract (English): This paper highlights the role of social marketing campaigns through the social media to aware consumer behavior; this latter which is an integrated activity that has participated in its study a wide range of sciences, including information and communication sciences so this study is a combination of marketing and media, in an effort to understand the social marketing, an organized activity that concerned with publishing information and behavioral attitudes that benefit the community as a whole,also is considered one of the most important tools of behavioral change, especially if Social networking sites are exploited to promote its campaigns such as Facebook, Twitter and others, which have given social marketers more space to present ideas and awareness informations and have play an effective role in making social marketing campaigns successful. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تسلط هذه الورقة الضوء على دور محالت التسويق االجتماعي عرب مواقع التواصل االجتماعي يف تو عية السلوك االستهالكي، حبيث يعترب هذا األخري نشاط متكامل شاركت يف دراسته العديد من العلوم من بينها علو م اإلعالم واالتصال، فتعترب هذه الدراسة مزج بني جمايل التسويق و اإلعالم يف حماولة لفهم أهم جماالت التسويق املتمثل يف نشاط التسويق االجتماعي، نشاط منظم يهتم بنشر معلومات أو أفكار أو أمناط ومواقف سلوكية معينة تفيد اجملتمع ككل، كما يعترب من أهم أدوات التغيري السلوكي خاصة إذا ما مت استغالل وسائل االتصال احلديثة للرتويج حلمالته، من بني هذه الوسائل احلديثة اليوم مواقع التواصل االجتماعي كموقع الفيس بوك، تويرت وغريها، اليت أعطت للمسوقني االجتماعيني مساحة أكرب لعرض األفكار و املعلومات التوعوية وأصبحت متارس دور فعال يف إجناح محالت تسويقية اجتماعية هادفة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al Bashaer Economic Journal is the property of Al Bashaer Economic Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index