دورية أكاديمية

أثر ممارسات التسويق الأخضر على فعالية الشركات الدودية - دراسة تطبيقية على عينة من الشركات الدولية الكويتية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر ممارسات التسويق الأخضر على فعالية الشركات الدودية - دراسة تطبيقية على عينة من الشركات الدولية الكويتية (Arabic)
Alternate Title: The Effect of Green Marketing Practices on the Effectiveness of International Companies - An Empirical Study on a Sample of Kuwaiti International Companies. (English)
المؤلفون: عادل خير الله ناصر بن عبد الله, فايزة خير الله ناصر بن عبد الله
المصدر: Al-Andalus journal for Humanities & Social Sciences; 2020, Issue 29, p105-145, 41p
مصطلحات موضوعية: GREEN marketing, BUSINESS development, ENVIRONMENTAL protection, GREEN products, DIVERSIFICATION in industry
مصطلحات جغرافية: KUWAIT
Abstract (English): The study aimed to examine the relationship between green marketing practices on the effectiveness of international companies in the State of Kuwait, and focused on this relationship in terms of green marketing practices based on environmental conservation trends, mix practices green marketing of products, mix practices green marketing for promotion and advertising, mix marketing practices green For pricing, the effectiveness of international companies as a dependent variable. The results showed a significant correlation between green marketing practices on the effectiveness of international companies in the State of Kuwait. Green marketing for promotion and advertising, mix practices Green marketing for pricing and effectiveness of international companies in Kuwait. One of the most important suggestions proposed by the study directs marketing practices to enhance the conviction of products in international markets, that international companies build a clear implementation plan for green marketing activities, based on achieving sustainable marketing development, achieve interaction between the company's strategy and strategy of green marketing and competitive external environment, focus on aspects of effectiveness Continuous development in international business, continued competition and expansion, diversification of products and services in international markets. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إلى بحث العلاقة بين ممارسات التسويق الأخضر على فعالية الشركات الدولية في دولة الكويت، لاكزت على هذه العلاقة من حيث ممارسات التسويق الاخضر المبنية على توجهات الحفاظ على البيئة، ممارسات مزيج التسويق الاخضر للمنتجات، ممارسات مزيج التسو,يق الأخضر للترئج والإعلان، ممارسات مزيج التسويق الأخضر للتسعير، فعالية الشركات الدولية كمتفير تابع. جاءت النتانج لتثبت عند مستوى معذو,ية (0.05>.ن) وجود علافة ارتباط وتاثير بين ممارسات التسويق الأخضر على فعالية الشركات الدولية في دولة الكويت، كما اتضح وجود علاقة بين ممارسات التسويق الأخضر المبنية على تو,جهات الحفاظ على البينة، ممارسات مزيج التسويق الاخضر للمنتجات، ممارسات مزيج التسويق الأخضر للترئج والإعلان، ممارسات مزيج التسو,يق الأخضر للتسعير وفاعلية الشركات الدولية بالكويت. من آهم ما اقترحته الدراسة يتوجيه الممارسات التسويقية لتعزيز القناعة بالمنتجات في الأسواق الدولية، أن تقوم الشركات الدولية ببناء خطة تنفيندد واضحة لأنشطة التسويق الاخضر، تقو.م على تحقيق التنمية التسويقية المستدامة، تحقيق التفاعل بين استراتيجية الشركة واستراتيجية التسويق الاخضر والبينة الخارجية التنافسية، التركيز على جوانب فعالية التطوير المستمر في الأعمال الدولية، الاستمرار في المنافسة والتوسع، التنويع في المنتجات والخدمات في الأسواق الدولية . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Andalus journal for Humanities & Social Sciences is the property of Alandalus University for Science & Technology and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index