دورية أكاديمية

A linguistic Analysis of the Primary Persuasive Strategies in Facebook Profile of AIG.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: A linguistic Analysis of the Primary Persuasive Strategies in Facebook Profile of AIG.
Alternate Title: حليل لغوي لاستراتيجيات الإقناع الرئيسية في صفحة شركة AIG على فيسبوك. (Arabic)
المؤلفون: Ghane, Abdulrahman Sabah, Ali Hattab, Huda Abed
المصدر: Alustath; 2020, Vol. 59 Issue 4, p17-32, 16p
مصطلحات موضوعية: LINGUISTIC analysis, EMOTIONS, COMMERCIAL associations, INSURANCE companies, GOAL (Psychology)
مصطلحات جغرافية: SABAH
Abstract (English): The insurance company (or the insurer) like many other commercial organizations, needs persuasion for the sake of convincing the customers to buy his insurance products. The insurer uses many persuasive strategies through many platforms to persuade people to market his products. The current study aims to analyze the primary persuasive strategies that are used by AIG in facebook profile in order to specify the most effective strategies used by the American insurers, and to suggest the most suitable strategies to the Iraqi insurers. The present study hypothesizes that the persuaders use more than one strategy together to achieve their goals, and the American insurers focus on the persuasive strategies that show the insurance significance. This study analyzes nine samples by using the model suggested by Sabah (2019). It results in: the strategies are classified into three main types: primary, secondary and tertiary strategies and the ladder of the primary strategies suggested to Iraqi insurers (where there is no insurance awareness) is power, highlight benefits, context, character and emotions based on that of the American insurers: character, emotions, context, highlight benefits and power (where people have awareness of insurance). [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تحتاج شركة التأمين (أو المزمن) مثل العديد من المؤسسات التجارية الأخرى ، إلى الإقناع من أجل إقناع العملاء بشراء منتجات التامين الخاصة بها. ويستخدم المؤمن الكثير من الاستراتيجيات المقنعة بوساطة مختلف العديد من المعلمات لإقناع الناس وتسويق منتجاته تهدف الدراسة الحالية إلى تحليل الاستراتيجيات الفنية الرئيسية التي تستخدمها شركة AIG في صفحة فيسبوك لتحديد الاستراتيجيات الأكثر فاعلية المستخدمة من قل شركت تامين الأمريكية. واقتراح: أنسب الاستراتيجيات الشركات التامين العراقية. رمز الدراسة الحالية الى التقعين يستخدمون أكثر من إستراتيجية واحدة لتحقيق أهدافهم، وأن شركات التامين الأمريكية تركز على الإستراتيجيات القمة التي تظهر أهمية التأمين حللت هذه الدراسة تسع عينات باستخدام الموج الذي افترده صباح )۲۰۱۹(. وتوصلت إلى أن هناك ثلاثة أنواع من الإستراتيجيات الاستراتيجيات الأولية والثانوية والثالثية، سلم الأسر التيجيات الأولية المقترح الشركات التامين العراقية أحيث لا يود وعي تاميني) هو القوة، و تسليط الضوء على الفرات و السياق، والشخصية والعواطف استنادا إلى شركات التأمين الأمريكية: الشخصية. والعواطف، والسياق، وتسليط الضوء على الفوائد والقوة (الا يكون لدى الناس الوعي بالنأسين(. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Alustath is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:0552265X
DOI:10.36473/ujhss.v59i4.1203