دورية أكاديمية

Teachers' Experiences of Marketization in the United Arab Emirates.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Teachers' Experiences of Marketization in the United Arab Emirates.
المؤلفون: Winchip, Emily
المصدر: Gulf Education & Social Policy Review; 2021, Vol. 1 Issue 2, p91-108, 18p
مصطلحات موضوعية: COMPULSORY education, EDUCATIONAL quality, QUALITY assurance, SCHOOL districts
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
Abstract (English): The compulsory education sector of the United Arab Emirates (UAE) provides insight into the effects of the marketization of education. Quality assurance by UAE government agencies has required international comparative testing, the results of which have highlighted the uniqueness of the school system in the UAE and the need for investigation into teachers' experiences. This study was a part of a mixed-methods investigation of teachers' experiences in marketized systems. Teachers working in for-profit international schools were interviewed. Items were developed based around themes of the initial findings of marketization, control, buffering, and fulfillment. Then, teachers in the UAE were surveyed to find quantitative patterns in their experiences. The findings from the quantitative study show that across types of schools, teachers in the UAE experience the direct effects of a marketized school system and the indirect effects that influence interactions at their workplaces. While the direct effects demonstrate how teachers' work is modified to be more business oriented, the indirect effects reveal the threats teachers feel regarding their professional judgment, hierarchical relationships, and social pressures due to the marketization of schools. Future research should investigate a broader range of schools for how teachers are affected by the marketization of their school. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يوفر قطاع التعليم الإلزامي في الإمارات العربية المتحدة نظرة ثاقبة لتأثيرات تسويق التعليم. لدى دولة الإمارات العربية المتحدة نظام قائم على التسويق ضمن الوكالات الحكومية التي تشرف على عدد كبير من المدارس الخاصة والربحية. تطلب ضمان الجودة من قبل هذه الوكالات اختبارات مقارنة دولية، وقد سلطت نتائجها الضوء على تفرد النظام المدرسي في الإمارات العربية المتحدة. في حين أن البحوث السابقة قد حققت في الغالب في التسويق داخل الأنظمة العامة، إلا أن هناك القليل من البحوث حول التأثيرات على عمل المعلمين في أنظمة المدارس عالية التسويق.كانت هذه الدراسة جزءًا من بحث متعدد الأساليب لتجارب المعلمين في الأنظمة المسوقة. تم إجراء المقابلات مع المعلمين العاملين في المدارس الدولية الربحية. تم تطوير العناصر على أساس موضوعات النتائج الأولية للتسويق والتحكم والتخزين المؤقت والوفاء. بعد ذلك، تم مسح المعلمين في الإمارات العربية المتحدة لمعرفة الأنماط الكمية في تجاربهم. تظهر نتائج الدراسة الكمية أنها ضمن أنواع مختلفة من المدارس، يختبر المعلمون في الإمارات العربية المتحدة التأثيرات المباشرة لنظام مدرسي مُسوق والآثار غير المباشرة التي تؤثر على التفاعلات في أماكن عملهم. توضح التأثيرات المباشرة كيف يتم تعديل عمل المعلمين ليكون أكثر توجهاً نحو الأعمال. تكشف الآثار غير المباشرة التهديدات التي يشعر بها المعلمون فيما يتعلق بأحكامهم المهنية، وعلاقاتهم الهرمية، والضغوط الاجتماعية وذلك بسبب تسويق المدارس. يجب أن تبحث البحوث المستقبلية في التأثيرات الأخرى ذات الصلة على عمل المعلمين عبر أنواع مختلفة من المدارس لكيفية تأثر المعلمين بتسويق مدرستهم. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Gulf Education & Social Policy Review is the property of Knowledge E DMCC and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:27090191
DOI:10.18502/gespr.v1i2.8457