دورية أكاديمية

المعالم المنهجية لعَلمانية التربية والتعليم في المنظور التربوي الإسلامي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: المعالم المنهجية لعَلمانية التربية والتعليم في المنظور التربوي الإسلامي. (Arabic)
Alternate Title: The Methodological Parameters of Secular Education in the Islamic Educational Perspective. (English)
المؤلفون: الرزاق عبد الرزا, ريم عبد
المصدر: Journal of Al-Quds Open University for Humanities & Social Research; 2020, Vol. 55, p77-88, 12p
مصطلحات موضوعية: ISLAMIC education, GOAL (Psychology), EDUCATIONAL planning, PRESTIGE, MOSQUES, SECULARISM, CURRICULUM
Abstract (English): The study aimed to explain the methodological features of the secularity of education from the Islamic educational perspective. To achieve the mentioned goal, the researcher followed the descriptive approach for analysis. The study was divided into three topics: The methodological foundations of the Omani education in the Islamic educational perspective, the secular aspects of education in the Islamic educational perspective, and the therapeutic plan for secular education. Among the most prominent results of the study: The manifestations of secular education are reflected in questioning the qualifications of Islamic prestige, educational binaries reinforced by the secular tributary, and the absence of the Islamic methodology from natural curricula. The results also revealed dealing with secular education in the Islamic educational perspective in the midst of three stages: The first of which is the stage of qualifying leaders, the second stage is the methodologies framing, and the third is reflected through the practical phase of recommending secular practices. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): بيان المعالم المنهجية لعَلمانية التربية سة هدفت الدرا سلامي، ولتحقيق الهدف المذكور والتعليم من المنظور التربوي الإ لى ثلاثة سة إ سمت الدرا صفي التحليلي وق اتبعت الباحثة المنهج الو مباحث: المرتكزات المنهجية لعَمانية التربية والتعليم في المنظور سلامي، ومظاهر علمانية التربية والتعليم في المنظور التربوي الإ سلامي، والخطة العلاجية لعلمانية التربية والتعليم، التربوي الإ سة: تتجلى مظاهر عَلمانية التربية أبرز نتائج الدرا وكان من سلامية، والثنائيات هلات الرفعة الإ شكيك في م ؤ والتعليم في الت سلاميّة عن التعليمية المعززة بالرافد العَلماني، وغياب المنهجية الإ المناهج الطبيعية، وتعالج علمانية التربية والتعليم في المنظور أهيل أولها مرحلة ت ، ضم ثلاثة مراحل سلامي في خ التربوي الإ أطير المنهجيات، وتنتهي عبر مرحلة القيادات، وثانيها مرحلة ت سات العلمانية. التزكية العملي [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Al-Quds Open University for Humanities & Social Research is the property of Al-Quds Open University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:26169835
DOI:10.33977/0507-000-055-006