دورية أكاديمية

اتجاهات الخبراء نحو مستقبل دمج تطبيقات الذكاء االصطناعي في االتصاالت التسويقية المتكاملة للشركات المصرية: دراسة استشرافية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: اتجاهات الخبراء نحو مستقبل دمج تطبيقات الذكاء االصطناعي في االتصاالت التسويقية المتكاملة للشركات المصرية: دراسة استشرافية. (Arabic)
Alternate Title: Experts' Attitudes Towards the Future of Integrating AI Applications in Integrated Marketing Communications for Egyptian Companies: A Prospective Study. (English)
المؤلفون: د. نهى حسين محمد م
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct2021, Issue 35, Following p73-133, 62p
مصطلحات موضوعية: INTEGRATED marketing, ARTIFICIAL intelligence, SOCIAL ethics, JUDGMENT sampling, MARKETING strategy
Abstract (English): The current study aimed to monitor experts' attitudes (Practitioners & Academics) towards the future of integrating artificial intelligence applications in integrated marketing communications in Egyptian companies. The survey has been conducted on a purposive sample of (40) experts. The study concluded that Egyptian companies are somewhat ready to integrate artificial intelligence applications into their marketing communications, and most experts indicated an optimistic future for integration, and most of them emphasized the multiplicity of ethical aspects, foremost among which was respect for customer data privacy and confidentiality, transparency, honesty and social ethics when programming an Artificial intelligence machine. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يعد تطور تكنولوجيا المعلومات واالتصال واإلنترنت ومؤخ ارً الذكاء االصطناعي بمثابة المدخالت الرئيسية لدراسة االتصاالت التسويقية المتكاملة بمفهومها الحديث . وفي هذا اإلطار فإن الدراسة تسـعى إلى رصد اتجاهات الخبراء )ممارسين و أكاديم يين( نحو مستقبل دمج تطبيقات الذكاء االصطناعي في االتصاالت التسويقية المتكاملة في الشركات المصرية. وتنتمي الدراسة إلى الدراسات االستشرافية المستقبلية، واعتمدت على منهجي المسح والمنهج المقارن واستخدمت أسلوب السيناريوهات، وتم تطبيق ( مبحوث من الخب ارء مقسمة بالتساوى بين الخب ارء الممارسين ً الدراسة على عينة عمدية متاحة قوامها )40 ا واألكاديميين. وانتهت الدراسة إلى أن الشركات المصرية جاهزة -إلى حد ما- لدمج تطبيقات الذكاء االصطناعي في اتصاالتها التسويقية، وأشار معظم الخبراء بمستقبل متفائل للدمج، وأكد معظمهم على تعزيز الجوانب األخالقية وجاء في مقدمتها احترام خصوصية بيانات العمالء وسريتها، والشفافية والتحلي باألمانة واألخالقيات االجتماعية عند برمجة آلة الذكاء االصطناعي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index