دورية أكاديمية

أثر أبعاد التسويق الفيروسي في تعزيز الثقة لدى المستهلك، دراسة لعينة من متعاملي شركة أ وريدو

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر أبعاد التسويق الفيروسي في تعزيز الثقة لدى المستهلك، دراسة لعينة من متعاملي شركة أ وريدو (Arabic)
Alternate Title: The impact of the viral marketing dimension in enhancing consumer trust "A study of a sample of Ooredoo customers. (English)
المؤلفون: حديد ليلى
المصدر: Al Bashaer Economic Journal; aug2022, Vol. 8 Issue 2, p464-482, 19p
Abstract (English): The aim of this study is to identify the role that viral marketing plays in enhancing the trust of the Algerian consumer through the use of ICT applications in marketing operations and the transfer of their content reliably and credibly. Having said that, this study examines the practical and theoretical analysis of each one of these terms, and their interrelationship to achieve that, an electronic survey distributed to a sample of internet users in Algeria to collect their data and analyse using SPSS and structural equation modelling using the AMOS software. The study reached a set of results, namely that there is a positive statistically significant relationship to the dimensions of viral marketing (Email, social media, advertising message content) on consumer trust in the institution and the seller. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على الدور الذي يؤديه التسويق الفيروسي في تعزيز ثقة المستهلك الجزائري من خلال استغلال تطبيقات تكنولوجيا المعلومات والاتصال في العمليات التسويقية ونقل المعلومات بموثوقية ومصداقية وصولا إلى تعزيز ثقة المستهلك المتصفح لشبكة الأنترنت، وعلى ضوء هذا تتنا ول هذه الدراسة التحليل العملي والنظري لكل واحدة من هذه المفردات على حدا، وعلاقة التأثير القائم بينهما، ولتحقيق ذلك تم تصميم استبيان الكتروني موزع على عينة من متصفحي الانترنت في الجزائر لجمع AMOS من خلال برنامج)SEM(والنمذجة بالمعادلات الهيكلية SPSS بياناتهم وتحليلها باستخدام برنامج التحليل الإحصائي وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج من بينها وجود علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية موجبة "لأبعاد التسويق الفيروسي) البريد الالكتروني، مواقع التواصل الاجتماعي، محتوى الرسالة الإعلانية(على ثقة المستهلك بالمؤسسة وبالبائع. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al Bashaer Economic Journal is the property of Al Bashaer Economic Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index