دورية أكاديمية

است ا رتيجيات العلاقات العامة في بناء سمعة الدولة د ا رسة تحليلية لمنشو ا رت الموقع الالكتروني لو ا زرة الخارجية والتعاون الدولي الاما ا رتية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: است ا رتيجيات العلاقات العامة في بناء سمعة الدولة د ا رسة تحليلية لمنشو ا رت الموقع الالكتروني لو ا زرة الخارجية والتعاون الدولي الاما ا رتية. (Arabic)
Alternate Title: Public Relations Strategies in Building the State’s Reputation An analytical study of the publications of the website of the UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation. (English)
المؤلفون: سالم جاسم محمد ال, رواء عبدالرحمن ع
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2022, Vol. 14 Issue 58, p109-124, 16p
مصطلحات موضوعية: REPUTATION, SATISFACTION, FOREIGN investments, INTERNATIONAL cooperation, INTERNATIONAL relations
مصطلحات جغرافية: UNITED Arab Emirates
Abstract (English): Good reputation represents a great strength characterized by many countries and distinguished from their counterparts of other countries since a good reputation makes state safer and boosts the feeling of satisfaction upon its policy among the public at home and abroad, as well as it achieves a sustainable growth for the state by attracting foreign investment, tourists and residents, as well as attracting resources of skilled people. Therefore, the study aimed at knowing persuasive methods and public relations strategies in building the reputation of the United Arab Emirates (UAE) as the latter progresses within the international indicators of good reputation. The researcher has used the survey methodology, relying on the content analysis tool to analyze the publications of the UAE Ministry of Foreign Affairs and International Cooperation for the period from 1/10/2021 to 31/12/2021. Moreover, the researcher reached a set of results, the most important of which is that the Ministry relied on public relations strategies in order to build the good reputation of the state, where the UAE Foreign Ministry focused on the media strategy and gave a little importance to the strategy of consensus building, in addition, it concentrated on emotional, mental and intimidating solicitation. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تمثل السمعة الحسنة قوة كبيرة تمتلكها العديد من الدول وتتميز بها عن نظي ا رتها من الدول الاخرى اذ ان السمعة الجيدة تجعل الدولة اكثر اماناً وتعزز شعور الرضا على سياستها لدى الجمهور في الداخل والخارج فضاً عن تحقيق النمو المستدام للدولة عبر جذبها للاستثمار الاجنبي وجذب السياح والمقيمين وكذلك جذب الموارد البشرية الماهرة. لذلك هدفت هذه الد ا رسة الى معرفة الاساليب الاقناعية واست ا رتيجيات العلاقات العامة في بناء سمعة دولة الاما ا رت العربية المتحدة كون الاما ا رت تتقدم ضمن المؤش ا رت الدولية في السمعة الجيدة، واستخدمت الباحثة المنهج المسحي معتمدة اداة تحليل المضمون لتحليل منشو ا رت و ا زرة الخارجية والتعاون 2021 . وتوصلت الباحثة الى مجموعة /12/ 2021 ولغاية 31 /10/ الدولي الاما ا رتية للمدة من 1 من النتائج اهمها: اعتمدت الو ا زرة على است ا رتيجيات العلاقات العامة بهدف بناء السمعة الجيدة للدولة حيث ركزت الخارجية الاما ا رتية على الاست ا رتيجية الاعلامية واعطت القليل من الاهمية لاست ا رتيجية بناء الاجماع وكذلك ركزت على الاستمالات العاطفية ثم العقلية والتخويفية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Bahith Al-Aalami is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index