دورية أكاديمية

است ا رتيجيات التسويق الرقمي: الشركات المعمارية الع ا رقية حالة د ا رسية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: است ا رتيجيات التسويق الرقمي: الشركات المعمارية الع ا رقية حالة د ا رسية. (Arabic)
Alternate Title: Digital Marketing Strategies: Iraqi Architectural Firms as a Case Study. (English)
المؤلفون: Yacoub, Ghada Mudhaffar, Hamza Al Greiza, Abbas Ali
المصدر: Iraqi Journal of Architecture & Planning; 2023, Vol. 22 Issue 1, p1-22, 22p
Abstract (English): This study examines the importance of digital marketing strategies as a factor of competitive advantage for architectural services firms in Iraq. Interviews are conducted with four architectural firms through a qualitative, interpretive approach. This study imposes that digital marketing strategies on platforms (Facebook, Instagram) lead to awareness of what architectural services are, in addition to examining the role these strategies play in reviving company business opportunities. Furthermore, this study aims to determine the reasons for the weak activity of architectural services companies in Iraq on communication platforms. One of the main reasons seems to be related to a lack of awareness on the part of architects and clients about digital architectural services. In addition, the results indicate the lack of integrated marketing strategies in these companies. Finally, this study will determine the type of digital marketing strategies for architectural services companies in 2021. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تبحث هذه الد ا رسة في أهمية است ا رتيجيات التسويق الرقمي كعامل للميزة التنافسية لشركات الخدمات المعمارية في الع ا رق. من خلال نهج نوعي تفسيري، حيث يتم إج ا رء مقابلات مع أربع شركات معمارية. تفرض هذه الد ا رسة ان تؤدي التوعية بماهية الخدمات المعمارية، (Facebook, Instagram) است ا رتيجيات التسويق الرقمي على منصات إلى جانب بحث الدور الذي تلعبه هذه الاست ا رتيجيات في إنعاش فرص الشركات للعمل. تهدف هذه الد ا رسة الى تحديد أسباب ضعف نشاط شركات الخدمات المعمارية في الع ا رق على منصات التواصل. حيث يبدو أن أحد الأسباب الرئيسة مرتبط بنقص وعي من ناحية المعماريين والعملاء حول ماهية الخدمات المعمارية الرقمية. بالإضافة الى ذلك، تشير النتائج إلى عدم وجود است ا رتيجيات تسويقية متكاملة في هذه الشركات. ضمن هذه الد ا رسة سوف يتم تحديد نوع . الاست ا رتيجيات التسويقية الرقمية للشركات الخدمات المعمارية المستخدمة في 2021. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Iraqi Journal of Architecture & Planning is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:26179547
DOI:10.36041/iqjap.2022.131995.1007