دورية أكاديمية

الرغبة في التعلم والاتجاهات نحو أساليب التقويم المختلفة كمنبئات بالاندماج الدراسي لدى طلاب كلية التربية النوعية بجامعة أسوان.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الرغبة في التعلم والاتجاهات نحو أساليب التقويم المختلفة كمنبئات بالاندماج الدراسي لدى طلاب كلية التربية النوعية بجامعة أسوان. (Arabic)
Alternate Title: Desire to learn and attitudes towards different Evaluation Styles as predictors of academic Engagement among students of the Faculty of Specific Education at Aswan University. (English)
المؤلفون: هبه السيد توفيق ح
المصدر: Journal of Education - Sohag University; 2023, Vol. 115 Issue 115, p597-694, 98p
Abstract (English): The study aimed to identify the desire to learn and the attitudes of the students of the Faculty of Specific Education at Aswan University towards the different evaluation Styles as predictors of their academic engagement, The sample consisted of (600) male and female students from the second year at the Faculty of Specific Education - Aswan University, (150 exploratory samples, 450 basic samples), The study included three tools, which are measures: (desire to learn, attitudes towards different evaluation Styles, and academic engagement) (prepared by the researcher). They have towards different evaluation Styles, and there were statistically significant positive correlations at the level (0.01) between each of: the desire to learn, attitudes towards different evaluation Styles, and academic engagement among the study sample, and that academic engagement can be predicted by knowing their scores in each of: the desire to Learning and attitudes towards different evaluation Styles. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة التعرف على الرغبة في التعلم واتجاهات طلاب كلية التربية النوعية بجامعة أسوان نحو أساليب التقويم المختلفة كمنبئات بالاندماج الدراسي لديهم، وبلغت العينة في مجملها ( ٦٠٠) طالبًا وطالبة من طلاب الفرقة الثانية بكلية التربية النوعية - جامعة أسوان ( ١٥٠ عينة استطلاعية، ٤٥٠ عينة أساسية، واشتملت الدراسة على ثلاثة أدوات وهي مقاييس الرغبة في التعلم، والاتجاهات نحو أساليب التقويم المختلفة، والاندماج الدراسي) (إعداد الباحثة)، وأسفرت الدراسة عن النتائج التالية: امتلاك طلاب كلية التربية النوعية بجامعة أسوان لمستوى مرتفع من الرغبة في التعلم، ووجود اتجاهات إيجابية لديهم نحو أساليب التقويم المختلفة، ووجدت علاقات ارتباطية موجبة دالة إحصائيا عند مستوى (۰.۰۱) بين كل من : الرغبة في التعلم والاتجاهات نحو أساليب التقويم المختلفة، والاندماج الدراسي لدى عينة الدراسة، وأنه يمكن التنبؤ بالاندماج الدراسي لديهم بمعلومية درجاتهم في كل من الرغبة في التعلم، والاتجاهات نحو أساليب التقويم المختلفة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Education - Sohag University is the property of Journal of Education - Sohag University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index