دورية أكاديمية

Astroturfing and Public Relations: A New Perspective of Communication.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Astroturfing and Public Relations: A New Perspective of Communication.
Alternate Title: التسویق الماكر والعلاقات العامة منظور جدید للتواصل. (Arabic)
Astroturfing et relations publiques une nouvelle perspective de la communication. (French)
المؤلفون: Douida, Amina
المصدر: Al-Tawasul; 2023, Vol. 29 Issue 4, p17-31, 15p
مصطلحات موضوعية: PUBLIC relations, PUBLIC opinion, SCIENTIFIC literature, PUBLIC communication
Abstract (English): Communication and public relations practitioners are sometimes criticized for their use of inauthentic strategies. Among them, astroturfing which consists ofsimulating public opinion while keeping one's identity secret. This issue raises ethical questions in democratic societies A scientific literature is developing on the subject.However, it appears that many definitions of the concept of astroturfing coexist, thus; complicating its study. This article proposes a comprehensive definition of astroturfing that overcomes some of the pitfalls identified in a systematic literature review. Based on this definition, a clear typology of astroturfing tactics is then established. Next, a contingency model is proposed to situate communication tactics on a continuum ranging from grassroots to astroturf. This model is,then,illustrated by three case studies. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (French): Les professionnels de la communication et des relations publiques sont parfois critiqués pour leur utilisation de stratégies inauthentiques. Parmi elles, l'astroturfing qui consiste à simuler l'opinion publique tout en gardant son identité secrète. Cette problématique soulève des questions éthiques dans les sociétés démocratiques et une littérature scientifique se développe sur ce sujet. Cependant, il apparaît que de nombreuses définitions du concept d'astroturf coexistent, compliquant ainsi son étude. Cet article propose une définition complète de l'astroturfing sur la base de cette définition, une typologie claire des tactiques d'astroturfing est ensuite établie. Ensuite, un modèle de contingence est proposé pour situer les tactiques de communication sur un continuum allant de la base à l'astroturf. Ce modèle est ensuite illustré par trois études de cas. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تم في بعض الأحیان انتقاد ممارسي الاتصال والعلاقات العامة لاستخدامهم است ا رتیجیات غیر صحیحة، یتمثل التسویق الماكر في محاكاة ال أ ري العام مع الحفاظ على سریة هویة الفرد. تثیر هذه القضیة أسئلة أخلاقیة في المجتمعات الدیمق ا رطیة وتتطور المؤلفات العلمیة حول هذا الموضوع.ومع ذلك، یبدو أن العدید من التعریفات لمفهوم التسویق الماكر تتعایش، مما یعقد د ا رستها. یقترح هذا المقال تعریفا شاملا للتسویق الماكر یتغلب على بعض التجاو ا زت المحددة في م ا رجعة الأدبیات المنهجیة. بناء على هذا التعریف، یتم بعد ذلك إنشاء تصنیف واضح لتقنیات التسویق الماكر. بعد ذلك، یقترح نموذجا للط وارئ لوضع تقنیات الاتصال والعلاقات العامة. ثم یتم توضیح هذا النموذج من خلال ثلاث د ا رسات حالة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Tawasul is the property of Al-Tawasul Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index