دورية أكاديمية

الوضوح الانفعالي لدى طالبات قسم رياض الأطفال.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الوضوح الانفعالي لدى طالبات قسم رياض الأطفال. (Arabic)
Alternate Title: Measuring emotional clarity among kindergarten students Zainab Hussein Hassan Jabr Al-Kaabi. (English)
المؤلفون: زينب حسين حسن جبر, بشرى حسين علي
المصدر: Journal of the College Of Basic Education; Oct2023, Vol. 29 Issue 121, p19-37, 19p
مصطلحات موضوعية: KINDERGARTEN children
Abstract (English): To identify emotional clarity among kindergarten students. In order to achieve the objectives of the current research, the researcher selected the research community from the students of the Kindergarten Department - College of Basic Education / Al-Mustansiriya University. The emotional clarity scale was prepared from (34) items, and after extracting the psychometric characteristics of validity and reliability, the final version of the scale was produced and applied to the sample. (400) students, and after processing the data statistically, the researcher concluded the following:_ _ Kindergarten students enjoy emotional clarity. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): ولتحقيق أهداف البحث الحالي قامت الباحثة بأختيار مجتمع البحث من طالبات قسم رياض الاطفال _ كلية التربية الاساسية / الجامعة المستنصرية ، وقد تم أعداد مقياس الوضوح الانفعالي من (٣٤)فقرة ،وبعد استخراج الخصائص السيكومترية من صدق وثبات تم الخروج بالصيغة النهائية للمقياسي وتطبيقه على العينة الاساسية (٤٠٠)طالبة وبعد معالجة البيانات أحصائياً توصلت الباحثة الى ما يأتي: _ تتمتع طالبات قسم رياض الاطفال بالوضوح الانفعالي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of the College Of Basic Education is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index