دورية أكاديمية

Architectural Learning Based on Green Education.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Architectural Learning Based on Green Education.
Alternate Title: التعلم الم عماري المبني على التعليم الأخضر (Arabic)
المؤلفون: Alwan, Jumana Labeeb, Salman, Abdullah Saadoun
المصدر: Iraqi Journal of Architecture & Planning; 2024, Vol. 23 Issue 1, p1-22, 22p
مصطلحات موضوعية: ARCHITECTURAL education, SUSTAINABLE development, SUSTAINABLE buildings, SUSTAINABLE architecture, COLLEGE environment, SUSTAINABILITY, PUBLIC spaces
Abstract (English): The primary role of the architectural university environment is to promote architectural education and graduate architectural outputs that possess creativity, development and sustainability skills, and because a green education is a newborn concept that did not take a large space in the field of university education in general and architecture in particular, so the research problem was determined by (the scientific need to crystallize a comprehensive theoretical conception of Green architectural education and identifying its components, tools and characteristics in upgrading architectural education), as the research aims to (extract the most important formal and material characteristics and features of green architectural education). Accordingly, the research assumes that the departments of architecture advance green architectural education. The research concluded that green architectural education is a modern education that seeks sustainable development and technological development to achieve distinguished architectural outputs, possessing creativity and sustainability skills in preserving the technological ecosystem and enhancing its culture within the community to find positive solutions to all environmental problems. The research recommends providing an environmentally friendly academic infrastructure for environmental development and sustainable buildings. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): إن الدور الأساسي للبيئة الجامعية المعمارية هو الارتقاء بالتعليم المعماري وتخريج مخرجات معمارية تمتلك مها ا رت الابداع والتطوير والاستدامة، ولكون التعليم الأخضر مفهوم حديث الولادة لم يأخذ حي ا ز واسعا في مجال التعليم الجامعي عموما والمعماري خصوصا، لذا تحددت الم شكلة البحثية ب)الحاجة العلمية لبلورة تصور نظري شامل عن التعليم المعماري الأخضر وتحديد مقوماته وأدواته وخصائصه في الارتقاء بالتعليم المعماري(، اذ يهدف البحث إلى )استخلاص أهم الخصائص والسمات الشكلية للتعليم المعماري الاخضر(. وبناءا عليه يفترض البحث أن اقسام هندسة العمارة ترتقي بالتعليم المعماري الأخضر. وقد توصل البحث الى أن التعليم المعماري الأخضر تعليما عصريا يسعى للتنمية المستدامة والتطوير التكنولوجي تحقيقًا لمخرجات معمارية متميزة، تمتلك مها ا رت الإبداع والاستدامة في الحفاظ على المنظومة البيئية التكنولوجية ، وتعزيز ثقافتها داخل المجتمع سعيًا لإيجاد حلول ايجابية لكافة المشكلات البيئية. يوصي البحث بتوفير بنية تحتية أكاديمية صديقة للبيئة هدفها التنمية البيئية والمباني المستدامة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Iraqi Journal of Architecture & Planning is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:26179547
DOI:10.36041/iqjap.2023.137593.1064