دورية أكاديمية

علاقة الموارد البشرية والتسويق الدولي بتعظيم وتدفق الاستثمار الأجنبي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: علاقة الموارد البشرية والتسويق الدولي بتعظيم وتدفق الاستثمار الأجنبي. (Arabic)
Alternate Title: The Relationship of Human Resources and International Marketing to Maximizing and Flowing Foreign Investment. (English)
المؤلفون: عـاطـف بن محمد بن, نفيسة المجديدي
المصدر: Rihan Journal for Science Publishing; 2024, Issue 48, p173-210, 38p
مصطلحات موضوعية: EXPORT marketing, FOREIGN investments, INTERNATIONAL markets, MARKETING strategy, HUMAN resources departments
Abstract (English): This study aims to understand the importance of integrating human resources and international marketing strategies in maximizing the flow of foreign investment. Existing literature and theories related to the topic were analyzed and the relationships and interactions between different variables were clarified. Previous studies have verified that human resources integration plays a crucial role in improving organizations' performance and increasing their competitiveness in the global market .Research has also shown that international marketing strategies influence firms' attractiveness to foreign direct investment. The relationships and interactions between the studied variables .The study found that the integration of human resources and international marketing strategies has a positive impact on maximizing and flowing foreign investment. Based on the results, a set of practical recommendations were directed to companies and institutions to improve the integration of human resources and develop international marketing strategies to achieve their goals of maximizing the flow of foreign investment .This research can be used as a basis for future research and to be applied in other relevant contexts to enhance international cooperation and achieve sustainable development. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف هذا البحث إلى فهم أهمية تكامل الموارد البشرية واستراتيجيات التسويق الدولي في تعظيم وتدفق الاستثمار الأجنبي. تم تحليل الأدبيات الحالية والنظريات المتعلقة بالموضوع وتوضيح العلاقات والتفاعلات بين المتغيرات المختلفة، وأظهرت الدراسات السابقة أن تكامل الموارد البشرية يلعب دورا حاسما في تحسين أداء المنظمات وزيادة تنافسيتها في السوق العالمية، ويساهم تنسيق استراتيجيات التسويق الدولي مع سياسات إدارة الموارد البشرية في تعزيز كفاءة وفعالية إدارة الموارد البشرية وتحقيق أهداف المؤسسة، كما أظهرت الأبحاث أيضا أن استراتيجيات التسويق الدولي تؤثر في جاذبية الشركات للاستثمار الأجنبي المباشر يمكن للشركات التي تتبنى استراتيجيات تسويق دولية ناجحة أن تكون أكثر تنافسية وتحقق مزيدًا من التوسع والنمو في الأسواق العالمية، وتستند هذه الدراسة إلى تحليل البيانات المجمعة من مصادر مختلفة مثل الأدبيات والمقابلات والاستبانات تم استخدام أدوات تحليل إحصائي لفهم العلاقات والتفاعلات بين المتغيرات المدروسة، وتوصلت الدراسة إلى أن تكامل الموارد البشرية واستراتيجيات التسويق الدولي لها تأثير إيجابي على تعظيم وتدفق الاستثمار الأجنبي وبناء على النتائج، تم توجيه مجموعة من التوصيات العملية للشركات والمؤسسات لتحسين تكامل الموارد البشرية وتطوير استراتيجيات التسويق الدولي لتحقيق أهدافها في تعظيم وتدفق الاستثمار الأجنبي، ويعتبر هذا البحث مساهمة هامة للأدب العلمي في مجال علاقة الموارد البشرية والتسويق الدولي، ويمكن استخدام هذا البحث كأساس للبحوث المستقبلية ولتطبيقه في سياقات أخرى ذات صلة لتعزيز التعاون الدولي وتحقيق التنمية المشتركة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Rihan Journal for Science Publishing is the property of Association of Arab Universities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index