دورية أكاديمية

Action video game play facilitates 'learning to learn'

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: Action video game play facilitates 'learning to learn'
المؤلفون: Ru-Yuan Zhang, Adrien Chopin, Kengo Shibata, Zhong-Lin Lu, Susanne M. Jaeggi, Martin Buschkuehl, C. Shawn Green, Daphne Bavelier
المصدر: Communications Biology, Vol 4, Iss 1, Pp 1-10 (2021)
بيانات النشر: Nature Portfolio, 2021.
سنة النشر: 2021
المجموعة: LCC:Biology (General)
مصطلحات موضوعية: Biology (General), QH301-705.5
الوصف: Zhang et al. present evidence that action video games facilitate learning to learn, the logic being that the rate of learning in new tasks can be increased via certain activities. Compared to a control group, action video game players exhibit a faster learning rate in both perceptual and working memory tasks.
نوع الوثيقة: article
وصف الملف: electronic resource
اللغة: English
تدمد: 2399-3642
Relation: https://doaj.org/toc/2399-3642
DOI: 10.1038/s42003-021-02652-7
URL الوصول: https://doaj.org/article/f93add94024a4b6e9867c3d42fdaa9b8
رقم الأكسشن: edsdoj.f93add94024a4b6e9867c3d42fdaa9b8
قاعدة البيانات: Directory of Open Access Journals
الوصف
تدمد:23993642
DOI:10.1038/s42003-021-02652-7