دورية أكاديمية

[Complicated urinary tract infections].

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: [Complicated urinary tract infections].
عنوان ترانسليتريتد: Komplizierte Harnwegsinfektionen.
المؤلفون: Kranz J; Klinik für Urologie und Kinderurologie, St.-Antonius Hospital gGmbH, Akademisches Lehrkrankenhaus der RWTH Aachen, Dechant-Deckers-Str. 8, 52249, Eschweiler, Deutschland. Jennifer.kranz@sah-eschweiler.de.; Universitätsklinik und Poliklinik für Urologie, Universitätsklinikum Halle (Saale), Halle (Saale), Deutschland. Jennifer.kranz@sah-eschweiler.de., Wagenlehner FME; Klinik und Poliklinik für Urologie, Kinderurologie und Andrologie, Universitätsklinikum Gießen und Marburg GmbH, Justus-Liebig-Universität Gießen, Gießen, Deutschland., Schneidewind L; Urologische Klinik und Poliklinik, Universitätsmedizin Rostock, Rostock, Deutschland.
المصدر: Der Urologe. Ausg. A [Urologe A] 2020 Dec; Vol. 59 (12), pp. 1480-1485.
نوع المنشور: Journal Article; Review
اللغة: German
بيانات الدورية: Publisher: Springer-Verlag Country of Publication: Germany NLM ID: 1304110 Publication Model: Print Cited Medium: Internet ISSN: 1433-0563 (Electronic) Linking ISSN: 03402592 NLM ISO Abbreviation: Urologe A Subsets: MEDLINE
أسماء مطبوعة: Original Publication: Berlin, New York, Springer-Verlag.
مواضيع طبية MeSH: Bacterial Infections*/diagnosis , Bacterial Infections*/drug therapy , Pyelonephritis*/diagnosis , Pyelonephritis*/drug therapy , Urinary Tract Infections*/diagnosis , Urinary Tract Infections*/drug therapy, Anti-Bacterial Agents/therapeutic use ; Germany ; Humans
مستخلص: Urinary tract infections (UTIs) are among the most common bacterial infections in Germany, both in outpatient and inpatient settings. The clinical spectrum is heterogeneous and ranges from benign, often self-limiting, uncomplicated infections to complicated urinary tract infections (cUTIs) with life-threatening courses. Complicated urinary tract infections have a higher risk of chronicity, recurrence and/or progression than uncomplicated infections and may be associated with severe disease progression. Stratification of patients with urinary tract infections is, therefore, of utmost importance. Host factors rather than pathogen attributes determine the pathophysiology and therapy of complicated urinary tract infections and pyelonephritis. Complicated UTIs and pyelonephritis are also associated with high rates of antimicrobial resistance in the causative pathogens, so they should be given particular emphasis.
References: Foxman B (2014) Urinary tract infection syndromes: occurrence, recurrence, bacteriology, risk factors, and disease burden. Infect Dis Clin North Am 28:1–13. https://doi.org/10.1016/j.idc.2013.09.003. (PMID: 10.1016/j.idc.2013.09.00324484571)
Stamm WE, Norrby SR (2001) Urinary tract infections: disease panorama and challenges. J Infect Dis 183(Suppl. 1):1–4. (PMID: 10.1086/318850)
Kranz J, Schmidt S, Lebert C, Schneidewind L, Schmiemann G, Wagenlehner F (2017) Clinical practice guideline: uncomplicated bacterial community-acquired urinary tract infection in adults—epidemiology, diagnosis, treatment, and prevention. Dtsch Arztebl Int 114:866–873. https://doi.org/10.3238/arztebl.2017.086. (PMID: 10.3238/arztebl.2017.086292713465763001)
Nicolle LE et al (2005) Infectious Diseases Society of America guidelines for the diagnosis and treatment of asymptomatic bacteriuria in adults. Clin Infect Dis 40:643–654. https://doi.org/10.1086/427507. (PMID: 10.1086/42750715714408)
Wagenlehner FM, Tandogdu Z, Johansen BTE (2017) An update on classification and management of urosepsis. Curr Opin Urol 27:133–137. https://doi.org/10.1097/MOU.0000000000000364. (PMID: 10.1097/MOU.000000000000036427846034)
Tandogdu Z, Cai T, Koves B, Wagenlehner F, Bjerklund-Johansen TE (2016) Urinary tract infections in Immunocompromised patients with diabetes, chronic kidney disease, and kidney transplant. Eur Urol Focus 2:394–399. https://doi.org/10.1016/j.euf.2016.08.006. (PMID: 10.1016/j.euf.2016.08.00628723471)
Tenke P, Koves B, Johansen TE (2014) An update on prevention and treatment of catheter associated urinary tract infections. Curr Opin Infect Dis 27:102–107. https://doi.org/10.1097/QCO.0000000000000031. (PMID: 10.1097/QCO.000000000000003124345923)
Leitlinie der EAU: https://uroweb.org/guideline/urological-infections/#3_8 , letzter Zugriff 6. Sept. 2020.
Wagenlehner FME, Bjerklund Johansen TE, Cai T et al (2020) Epidemiology, definition and treatment of complicated urinary tract infections. Nat Rev Urol. https://doi.org/10.1038/s41585-020-0362-4 . [published online ahead of print, 2020 Aug 25]. (PMID: 10.1038/s41585-020-0362-432843751)
AWMF S3 Leitlinie Unkomplizierte Harnwegsinfektionen. https://www.awmf.org/uploads/tx_szleitlinien/043-044l_S3_Harnwegsinfektionen_2017-05.pdf . Zugegriffen: 30.09.2020.
Dicheva S (2015) Harnwegsinfekte bei Frauen. In: Glaeske G, Schicktanz C (Hrsg) Barmer GEK Arzneimittelreport, S 107–137.
Nationales Referenzzentrum für Surveillance von nosokomialen Infektionen Deutsche nationale Punkt-Prävalenzerhebung zu nosokomialen Infektionen und Antibiotika-Anwendung. 2016 Abschlussbericht. www.nrz-hygiene.de/fileadmin/nrz/download/pps2016/PPS_2016_Abschlussbericht_20.07.2017.pdf . Zugegriffen: 27. Juli 2020.
Tandogdu Z et al (2014) Resistance patterns of nosocomial urinary tract infections in urology departments: 8‑year results of the global prevalence of infections in urology study. World J Urol 32:791–801. https://doi.org/10.1007/s00345-013-1154-8. (PMID: 10.1007/s00345-013-1154-823979151)
Gomila A et al (2019) Clinical outcomes of hospitalised patients with catheter-associated urinary tract infection in countries with a high rate of multidrug-resistance: the COMBACTE-MAGNET RESCUING study. Antimicrob Resist Infect Control 8:198. https://doi.org/10.1186/s13756-019-0656-6. (PMID: 10.1186/s13756-019-0656-6318277796892205)
Flores-Mireles AL, Walker JN, Caparon M, Hultgren SJ (2015) Urinary tract infections: epidemiology, mechanisms of infection and treatment options. Nat Rev Microbiol 13:269–284. https://doi.org/10.1038/nrmicro3432. (PMID: 10.1038/nrmicro3432258537784457377)
Rubin RH, Shapiro ED, Andriole VT, Davis RJ, Stamm WE (1992) Evaluation of new antiinfective drugs for the treatment of urinary tract infection. Infectious Diseases Society of 790 America and the Food and Drug Administration. Clin Infect Dis 15(Suppl 1):S216–S227. https://doi.org/10.1093/clind/15.supplement_1.s216. (PMID: 10.1093/clind/15.supplement_1.s2161477233)
Rubin UH SE, A. V., Davis RJ, Stamm WE with a modification by a European Working Party (Norrby SR) (1993) General Guidelines for the evaluation of new anti-infective drugs for the treatment of urinary tract infection, 240–310. Taukirchen, Germany.
Bjerklund Johansen TE, Cek M, Grabe M, Tenke P, Wagenlehner FME, Naber KG et al (2010) Classification of urinary tract infections. In: Scaeffer AJ, Naber KG, Heyns CF, Matsumoto T, Shoskes DA, Bjerklund Johansen TE (Hrsg) Urogenital infections. International Consultation on Urological Diseases (ICUD) and European Association of Urology, S 979–993.
Johansen TE et al (2011) Critical review of current definitions of urinary tract infections and proposal of an EAU/ESIU classification system. Int J Antimicrob Agents 38(Suppl):64–70. https://doi.org/10.1016/j.ijantimicag.2011.09.009. (PMID: 10.1016/j.ijantimicag.2011.09.00922018988)
Cek M et al (2014) Healthcare-associated urinary tract infections in hospitalized urological patients—a global perspective: results from the GPIU studies 2003–2010. World J Urol 32:1587–1594. https://doi.org/10.1007/s00345-013-1218-9. (PMID: 10.1007/s00345-013-1218-924452449)
Wagenlehner F et al (2016) The global prevalence of infections in urology (GPUI) study: a worldwide surveillance study in urology patients. Eur Urol Focus 2:345–347. https://doi.org/10.1016/j.euf.2016.03.004. (PMID: 10.1016/j.euf.2016.03.00428723463)
Wagenlehner F et al (2016) The global prevalence of infections in urology study: a long-term, worldwide surveillance study on urological infections. Pathogens. https://doi.org/10.3390/pathogens5010010. (PMID: 10.3390/pathogens5010010267976404810131)
Wagenlehner FME, Bjerklund Johansen TE, Cai T et al (2020) Epidemiology, definition and treatment of complicated urinary tract infections. Nat Rev Urol. https://doi.org/10.1038/s41585-020-0362-4. (PMID: 10.1038/s41585-020-0362-432843751)
Grabe M et al (2015) Guidelines on urological infections, European Association of Urology, Arnhem, Netherlands. (ed European Association of Urology) 1–86. https://uroweb.org/wp-content/uploads/19-Urological-infections_LR2.pdf . Zugegriffen: 30.09.2020.
Zowawi HM, Harris PN, Roberts MJ, Tambyah PA, Schembri MA, Pezzani MD, Williamson DA, Paterson DL (2015) The emerging threat of multidrug-resistant Gram-negative bacteria in urology. Nat Rev Urol. 12(10):570–584. https://doi.org/10.1038/nrurol.2015.199 . [Epub 2015 Sep 1. PMID: 26334085]. (PMID: 10.1038/nrurol.2015.19926334085)
فهرسة مساهمة: Keywords: Antimicrobial resistance; Microorganisms; Pyelonephritis; Stratification; Uropathogens
Local Abstract: [Publisher, German] Harnwegsinfektionen (HWI) zählen sowohl im ambulanten als auch im stationären Bereich zu den häufigsten bakteriellen Infektionen in Deutschland. Das klinische Spektrum ist heterogen und reicht von gutartigen, häufig selbst limitierenden, unkomplizierten Infektionen bis hin zu komplizierten HWI mit lebensbedrohlichen Verläufen. Komplizierte HWI haben im Vergleich zu unkomplizierten Infektionen ein höheres Chronifizierungs‑, Rezidiv- und/oder Progressionsrisiko und können mit einem schweren Krankheitsverlauf vergesellschaftet sein. Die Stratifizierung von Patienten mit HWI ist daher äußerst wichtig. Die Pathophysiologie und Therapie von komplizierten HWI und Pyelonephritiden wird eher von Wirtsfaktoren als von Pathogenattributen bestimmt. Komplizierte HWI und Pyelonephritiden sind zudem mit hohen antimikrobiellen Resistenzraten bei den verursachenden Erregern assoziiert, weswegen ihnen ein besonders hoher Stellenwert beigemessen werden sollte.
المشرفين على المادة: 0 (Anti-Bacterial Agents)
تواريخ الأحداث: Date Created: 20201007 Date Completed: 20201209 Latest Revision: 20210209
رمز التحديث: 20231215
DOI: 10.1007/s00120-020-01343-1
PMID: 33025113
قاعدة البيانات: MEDLINE
الوصف
تدمد:1433-0563
DOI:10.1007/s00120-020-01343-1