الابداع والابتكار الترويجي كمدخل استراتيجي لتحقيق الميزة التنافسية وتحسين جودة الخدمات بالمنظمات الفندقية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الابداع والابتكار الترويجي كمدخل استراتيجي لتحقيق الميزة التنافسية وتحسين جودة الخدمات بالمنظمات الفندقية (Arabic)
المؤلفون: شعبان, فرج, عبد الغاني, مرابطي
المصدر: Business Organizations Conference; 2016, p289-306, 18p
Abstract (English): This study aims to try to understand the innovative activities in the field of promotion And its relationship to competitive advantage and quality of hotel services, And find out the extent of the contribution of the innovative process in the field of marketing to gain access to high quality hotel To find out the extent of the contribution of the innovative process in the field of marketing to gain access to high quality hotel Under the direction of business organizations to move toward strategies, creativity and innovation to create competitive advantage. This is all thanks to the promotion of tourism and hotel marketing intelligence systems, as well as exploit the opportunities available in the market. As for the managers of these hotels are obliged to activate the understanding of innovation and creativity on all the functions of marketing levels of the organization in order to reach positive results with respect to the high quality of tourism services and hospitality. Our study has reached such that no tourist organization or a hotel to guarantee for itself survive unless it continues its march in the activation of innovative activities at the level of the marketing function, And from the high quality in the tourism and hotel products achieved Under a marketing environment where different competitive forces are racing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): وتهدف هذه الدراسة إلى محاولة فهم الأنشطة المبتكرة في مجال الترويج وعلاقتها بالميزة التنافسية وجودة الخدمات الفندقية، ومعرفة مدى مساهمة العملية المبتكرة في مجال التسويق للوصول إلى جودة عالية فندق لمعرفة مدى مساهمة العملية المبتكرة في مجال التسويق للوصول إلى فندق عالي الجودة تحت إشراف منظمات الأعمال للتحرك نحو استراتيجيات والإبداع والابتكار لخلق ميزة تنافسية. ويعود الفضل في ذلك كله إلى تعزيز أنظمة الاستخبارات السياحية والتسويقية للفنادق، فضلا عن استغلال الفرص المتاحة في السوق. كما أن مديري هذه الفنادق ملزمون بتفعيل فهم الابتكار والإبداع على جميع وظائف مستويات التسويق في المنظمة من أجل تحقيق نتائج إيجابية فيما يتعلق بالجودة العالية للخدمات السياحية والضيافة. وقد توصلت دراستنا إلى أن لا توجد منظمة سياحية أو فندق يضمن لنفسها البقاء على قيد الحياة إلا إذا استمرت مسيرتها في تفعيل الأنشطة المبتكرة على مستوى وظيفة التسويق، ومن جودة عالية في السياحة والمنتجات الفندقية التي تحققت تحت بيئة التسويق حيث قوى تنافسية مختلفة سباقات. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Business Organizations Conference is the property of Research & Development of Human Recourses Center (REMAH) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index