الابتكار في المزيج التسويقي بين التحديات والحلول الممكنة: دراسة حالة الشركة الوطنية للاتصالات الجزائر أوريدو

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الابتكار في المزيج التسويقي بين التحديات والحلول الممكنة: دراسة حالة الشركة الوطنية للاتصالات الجزائر أوريدو (Arabic)
المؤلفون: الطيب, قصاص, بودرامة, مصطفى
المصدر: Business Organizations Conference; 2016, p345-370, 26p
Abstract (English): the continuous mutations that characterize the businesses environment for the majority of enterprises as a result of several factors e.g ( the revolution of communications, and the great progress in technology lead in all economic and industrial spheres, and the acute competition between enterprises in addition to the permanent and swift changes at the desires and needs and tastes of consumers, that did make from the innovation of new products and a new service as a strategic necessity to every enterprise seeks to the success and the outliving in the market. And the innovative marketing in the domain of products and in the 4 Ps is considered as a one from the most important strategic means that contributes in attainment a competitive advantage for enterprise and sic aide it at outliving and success and reinforce its abilities in accomplishing its objectives. Where it focalized in this search on the demisting of the concept and the importance of innovation generally, and sic in domain of innovation in marketing and in the mix marketing and its role in improving the performance of enterprise and the want-extent to it as one of the factors of advance. From what predated, the Wataniya Telecom firm from through dairy of ''ooredoo'' as a model, innovate new services and offers based on innovative marketing as avenue to enable it on outliving in competitive momentum that became characterize its environment for protection its market share. And provide all requirement s of superiority and excellence. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): والطفرات المستمرة التي تميز بيئة الأعمال بالنسبة لمعظم الشركات نتيجة لعدة عوامل مثل (ثورة الاتصالات، والتقدم الكبير في مجال التكنولوجيا في جميع المجالات الاقتصادية والصناعية، والمنافسة الحادة بين المؤسسات بالإضافة إلى وتغييرات دائمة وسريعة في رغبات واحتياجات وأذواق المستهلكين، التي جعلت من ابتكار منتجات جديدة وخدمة جديدة كضرورة استراتيجية لكل مؤسسة تسعى إلى النجاح والانتعاش في السوق، والتسويق المبتكر في يعتبر مجال المنتجات و 4 في المادتين من أهم الوسائل الاستراتيجية التي تساهم في تحقيق ميزة تنافسية للمنشأة و مساعدتها عند النضال و النجاح و تعزيز قدراتها في تحقيق أهدافها حيث تم التنسيق في هذا البحث على ديمستنت من مفهوم وأهمية الابتكار عموما، و سيك في مجال س و الابتكار في التسويق وفي تسويق المزيج ودوره في تحسين أداء المؤسسة و الرغبة في ذلك باعتبارها واحدة من العوامل المسبقة. ومن خالل ما سبق، قامت الشركة الوطنية لالتصاالت من خالل منتجات األلبان في "وريدو" كنموذج، باالبتكار في تقديم خدمات وعروض جديدة تستند إلى التسويق المبتكر كطريقة لتمكينها من العيش في زخم تنافسي أصبح من بيئتها لحماية حصتها السوقية . وتوفير جميع متطلبات ق التفوق والتميز. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Business Organizations Conference is the property of Research & Development of Human Recourses Center (REMAH) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index