دورية أكاديمية

فاعلية استراتيجية الدعائم التعليمية على التحصيل والتفكير التفاعلي لطالبات الأول متوسط في الرياضيات

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: فاعلية استراتيجية الدعائم التعليمية على التحصيل والتفكير التفاعلي لطالبات الأول متوسط في الرياضيات (Arabic)
Alternate Title: The effectiveness of Instruction Scaffolding strategy on achievement and thinking interactive for first medium for students in mathematics. (English)
المؤلفون: الكبيسي, عبد الواحد حميد, طه, فائدة ياسين
المصدر: Journal of Al-Quds Open University for Educational & Psychological Research & Studies; 2015, Vol. 3 Issue 12, p197-234, 38p
Abstract (English): The research aims to find out the effectiveness of supportive instruction strategy on achievement and thinking interactive in first medium students in mathematics .The research sample consist of (50) students divided equally into two groups, first the trial and control, and the test is divided into (30) paragraphs and (20) items .The results showed that there are statistically significant differences at the level (0.05) between the two groups and in favor of the experimental group . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يهدف البحث إلى معرفة فاعلية إستراتيجية الدعائم التعليمية على التحصيل والتفكير التفاعلي لطالبات الأول متوسط في مادة الرياضيات،تكونت عينة البحث من (50) طالبة توزعوا بالتساوي إلى مجموعتين ،الأولى تجريبية درست بإستراتيجية الدعائم التعليمية، ومجموعة ضابطة درست بالطريقة الاعتيادية وتمت التكافؤ في عدة متغيرات، أُعدَّ للبحث اختبارات من نوع اختيار من متعدد:اختبار تحصيلي(30) فقرة، واختبار التفكير التفاعلي(20) فقرة،واستخدم الوسائل الإحصائية المناسبة ،وكان من النتائج :وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى(0.05) بين المجموعة التجريبية والمجموعة ضابطة في اختبار التحصيل و اختبار التفكير التفاعلي ولصالح المجموعة التجريبية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Al-Quds Open University for Educational & Psychological Research & Studies is the property of Al-Quds Open University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index