دورية أكاديمية

دور الأسرة في تعزيز الانتماء للطالبة الجامعية في جامعة الملك سعود

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دور الأسرة في تعزيز الانتماء للطالبة الجامعية في جامعة الملك سعود (Arabic)
Alternate Title: The role of family in supporting national belonging to the female university students. (English)
المؤلفون: الحسيني, مي حمد
المصدر: Journal of Arts; Sep2016, Vol. 28 Issue 3, p181-220, 40p
Abstract (English): This study states that the role of family to supporting national belonging to female university students in variables of income, educational level, housing, place of upbringing and student's major. The study used a social survey used questionnaire and extracted a simple random sample amount (252) from active status students at King Saud University campus. The study has reached to high level in national belonging of the Saudi female. Also family supports the national belonging significantly. As well as there are no difference between variables of parents and the degree of national belonging of the Saudi female (according to the variable income, educational level, housing, place of birth and upbringing). There are significant differences at the level (0.01) in the degree of national belonging of Saudi females students by difference major of scientific specialization. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تبين هذه الدراسة دور الأسرة في دعم الانتماء الوطني للطالبة الجامعية في ضوء متغيرات الدخل، والمستوى التعليمي، وسكن الأسرة، ومكان النشأة، وتخصص الطالبة، واستخدمت الدراسة منهج المسح الاجتماعي عن طريق الاستبانة، وسحبت عينة عشوائية تدرجية قدرها( 252 ) من الطالبات المنتظمات في جامعة الملك سعود بمركز الدراسات للبنات؛ ولقد توصَّلت الدراسة إلى ارتفاع مستوى الانتماء الوطني لدى الطالبة السعودية الجامعية، وأنَّ الأسرة تقوم بدرجة عالية في دعم الانتماء الوطني، وأنَّه لا توجد فروق بين خصائص الوالدين ودرجة الانتماء الوطني للطالبة السعودية الجامعية (وفقًا لمتغير التعليم، مكان الميلاد، النشأة، العمل، الدخل)، وأنَّ هناك فروقًا ذات دلالة إحصائية عند مستوى ( 0.01 ) في درجة الانتماء لدى الطالبة السعودية باختلاف التخصص؛ لصالح التخصص العلمي . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Arts is the property of King Saud University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index