دورية أكاديمية

التسويق الحسي : د ا رسة فمسفية نظرية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التسويق الحسي : د ا رسة فمسفية نظرية. (Arabic)
المؤلفون: أ.د.درمان سميمان صادق, م.م.ن ا زر عيسى صديق, م.م.داليا روئيل داود
المصدر: Al-Anbar University Journal of Economic & Administration Sciences; 2018, Vol. 10 Issue 22, p247-258, 12p
Abstract (English): This research paper tries to reach the understanding of the subject of sensory marketing and all axes which connecting with, depending on a lot of researchers to deepen the concept of sensory marketing, to answer the questions below: - What is sensory marketing? - What is the different between traditional marketing and sensory marketing ? - What is the importance of sensory marketing? - What are the dimensions of marketing perspective ? The study tried to find answers to these questions above because the sensory marketing concept is new in the literature of marketing. in this research we discuss so many topics such as: the concept of sensory marketing, the different between traditional marketing and sensory marketing, importance of sensory marketing, the goals of sensory marketing, the dimensions of sensory marketing. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يسعى ىذا البحث الى الوصوؿ لمفيو متكامؿ عف التسويؽ الحسي و د ا رسة حواس الانساف مف منظور تسويقي بحت بالاستعانة بالعديد مف الد ا رسات و التي اغمبيا كانت بالمغة الانكميزية مف اجؿ الوصوؿ الى اطار شامؿ ليذه الاست ا رتيجية ، وذلؾ للاجابة عمى اسئمة البحث التي تمخصت في الاتي : - ماىو التسويؽ الحسي ؟ - ماىو الاختلاؼ بيف التسويؽ الحسي و التسويؽ التقميدي ؟ - ماىي اىمية التسويؽ الحسي ؟ - ماىي أبعاد التسويؽ الحسي ؟ حاوؿ البحث ايجاد اجوبة شافية ليذه الاسئمة ، لاف مفيو التسويؽ الحسي بكؿ مضامينو يعتبر موضوعاً جديداً في ادبيات عم التسويؽ ، وت مناقشة عدة مواضيع مثؿ مفيو التسويؽ الحسي ، الاختلاؼ بيف التسويؽ التقميدي و التسويؽ الحسي ، اىمية التسويؽ الحسي ، اىداؼ التسويؽ الحسي و ابعاده ، وقا الباحثاف بتقدي اطار نظري يفيد جميع المتعامميف مع ىذا المجاؿ . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Anbar University Journal of Economic & Administration Sciences is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index