دورية أكاديمية

التسويق الفيروسي كألية مبتكرة لتسويق المنتجات عبر الانترنت، تجارب شركات عالمية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التسويق الفيروسي كألية مبتكرة لتسويق المنتجات عبر الانترنت، تجارب شركات عالمية (Arabic)
Alternate Title: Viral Marketing An Innovative Mechanism to Market Products Online - Experiences of International Companies -. (English)
المؤلفون: نوري منير, لعج راضية
المصدر: Al Bashaer Economic Journal; sep2018, Vol. 4 Issue 3, p610-625, 16p
Abstract (English): This study aims at determine the importance of viral marketing which representing a modern orientation in the electronic philosophy of marketing. Is one of the new marketing innovative techniques on the internet, and many companies in the developed countries are applying it and taking advantage from it. In our study, we relied of the descriptive methodology based on theoretical study through many sources and literature related to the application of viral marketing. Thus, this study aims to identify the importance of viral marketing application as Innovative marketing strategy on the internet, in addition to highlight some successful experiences of global companies that have applied this technique. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تهدف هذه الدراسة إلى تحديد أهمية التسويق الفيروسي كتقنية تسويقية تستخدم في الترويج للمنتجات، فهو يمثل اتجا ه ا حدي ث ا ضمن الفلسفة الالكترونية للتسويق إذ يعتبر من الاساليب الجديدة والمبتكرة لتسويق المنتجات عبر شبكة الانترنت، حيث بدأت الكثير من الشركات خاصة في الدول المتقدمة بتطبيقه والاستفادة من إيجابياته العديدة. اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الوصفي القائم على الدراسة النظرية من خلال العديد من المصادر والأدبيات والمفاهيم المتعلقة بالتسويق الفيروسي، ومن أجل فهم أكثر لهذا المفهوم نتناوله بالدراسة من خلال التطرق إلى مفهومه والانطلاقات الأولى له، ونسعى إلى تبيين أهمية تطبيق التسويق الفيروسي كاستراتيجية تسويقية مبتكرة عبر الانترنت، بالإضافة لعرض بعض التجارب الناجحة لشركات عالمية قامت بتطبيق هذه التقنية واستفادت من مزاياها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al Bashaer Economic Journal is the property of Al Bashaer Economic Journal and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index