دورية أكاديمية

مدى تضمين كتب العلوم للمرحلة الأساس ية ال ع ليا لمها ا رت القرن الحادي والعشرين

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: مدى تضمين كتب العلوم للمرحلة الأساس ية ال ع ليا لمها ا رت القرن الحادي والعشرين (Arabic)
Alternate Title: The Embedded 21st century skills Embedded in the Grades 7-9 Scientific Text Books. (English)
المؤلفون: حكم رمضان حسين ح جة
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; 2018, Vol. 45 Issue 3, p163-178, 16p
Abstract (English): This study aim to investigate 21st century skills embedded in the grades 7-9 scientific text books. The research developed an analyses survey depending on 21st century skills literature. This survey was used to analyzed science text books objectives,content,activities,and assessment tools. The content results indicated that grades 7-9 science text books weakly integrate 21st century skills. Where these text books do not integrate any of ICT and leadership skills. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): في فلسطين لمها ا رت القرن - هدفت هذه الد ا رسة إلى استقصاء مدى تضمين كتب العلوم للمرحلة الأساسية للصفوف من ) 7 21 الرئيسية والفرعية، وتم تطوير أداة تحليل هي استمارة تحليل للمحتوى تتضمن مها ا رت القرن، وتم تحديد وجود المها ا رت في المحتوى من خلال ما تشير إليه كل من الأهداف وفق ا رت المحتوي، والأنشطة العملية والنظرية، وأسئلة التقويم إلى أي من المؤش ا رت الواردة في استمارة التحليل التي يمكن استخدامها للدلالة على وجود المها ا رت، وتم حساب النسبة المئوية لها من إجمالي قائمة المؤش ا رت الواردة في استمارة التحليل. وقد أشارت النتائج إلى تدني تضمين كتب العلوم لمها ا رت القرن 21 الرئيسية والفرعية، وعدم تضمينها لمها ا رت أخرى منها استخدام التكنولوجيا والمبادرة والتوجه الذاتي، والقيادة والمسؤولية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Dirasat: Educational Sciences is the property of University of Jordan and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index