دورية أكاديمية

درجة ممارسة معلمي الد ا رسات الاجتماعية لمها ا رت التدريس البنائي وعلاقتها ببعض المتغي ا رت في محافظة العاصمة

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: درجة ممارسة معلمي الد ا رسات الاجتماعية لمها ا رت التدريس البنائي وعلاقتها ببعض المتغي ا رت في محافظة العاصمة (Arabic)
Alternate Title: The Degree of Social Studies Teachers to Constructivist Teaching Skills and its Relationship with some Variables in the Capital Amman. (English)
المؤلفون: جمال عبد الفتاح عوض العساف
المصدر: Dirasat: Educational Sciences; 2017, Vol. 44 Issue 3, p233-244, 12p
Abstract (English): The study aimed to find out the degree of social studies teachers to constructivist teaching skills and its relationship with some variables in the capital Amman. the study sample consists of 295 teachers in the districts of Educational Amman first, second, third and fourth in the capital province, and has been the development of a measure of how the degree of practice for social studies teachers for teaching structural skills, and the results showed that the degree of social studies teachers for teaching skills structural was high, as well as the presence of statistically significant differences, due qualification of the impact, sex, experience, and there are significant differences between the group experience of ten years or more on the one hand and all of less than five years and five class to less than ten years on the other hand. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الد ا رسة إلى معرفة درجة ممارسة معلمي الد ا رسات الاجتماعية لمها ا رت التدريس البنائي وعلاقتها ببعض المتغي ا رت في محافظة العاصمة.تكونت عينة الد ا رسة من ( 295 ) معلماً ومعلمة في مديريات تربية عمان الأولى والثانية والثالثة وال ا ربعة في محافظة العاصمة، وتم تطوير مقياس لمعرفة درجة ممارسة معلمي الد ا رسات الاجتماعية لمها ا رت التدريس البنائي، وأظهرت النتائج أن درجة ممارسة معلمي الد ا رسات الاجتماعية لمها ا رت التدريس البنائي عالية، وكذلك أظهرت وجود فروق ذات دلالة إحصائية، تعزى لأثر المؤهل العلمي، والجنس، والخبرة، وكما أسفرت الد ا رسة عن وجود فروق ذات دلالة إحصائية، بين فئة الخبرة (عشر سنوات فأكثر) من جهة وكل من (فئة أقل من خمسة سنوات) و(خمسة إلى أقل من عشر سنوات) من جهة أخرى. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Dirasat: Educational Sciences is the property of University of Jordan and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index