دورية أكاديمية

الواقع الافتراضي في الاعلان التلفزيوني ميدانية لعينة من طلبة كلية الفنون التطبيقية(

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الواقع الافتراضي في الاعلان التلفزيوني ميدانية لعينة من طلبة كلية الفنون التطبيقية( (Arabic)
Alternate Title: Virtual reality in television advertising (A field study of a sample of students of the Faculty of Applied Arts). (English)
المؤلفون: أ.م.د.علاء جاسب عجيل, رنا مهدي عل
المصدر: Journal of the College Of Basic Education; 2019, Vol. 25 Issue 103, p777-811, 35p
مصطلحات موضوعية: TELEVISION advertising, TELEVISION commercials, VIRTUAL reality, DIGITAL technology, TWENTY-first century
Abstract (English): The technological development has opened up horizons for multi - technology; Q television commercials of all kinds and forms have entered the technological arena, and have been affected and are still affected by the number is not a little of this digital technology developments, which brought about a quantum leap in television commercials, either in form orcontent, it is not without -alaalanat Allvzioneh- in the current era of digital technology uses , In which reality is more attractive and interactive And the asset to the extent dazzling and make pain receive wondering how making the announcement! And the term virtual reality is almost a theme or feature of the 21st century, , And for this term multiple applications, However, virtual reality does not materialize physically only through the use of instruments, glasses, sensors, etc., but can be embodied in the television advertising mentally . It is without doubt that his imagination has a sufficient share in television advertising to create virtual reality ; P imagination is an essential element in the works of art, especially television advertising, it takes its material from reality and shaped in an innovative and new and aim to influence the recipient and urged him to respond. As the designer and is looking for every new or variable has sharpened his imagination and therefore when designing the characters or events Unrealistic , he resorts to make the image beyond the ordinary where possible, to confirm the construction of the subject of television advertising outside reality, any image assumed material pension of reality ; it is a reality Default The condition that the new image is subject to sound standards in construction construction image and voice making it acceptable to the recipient. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): التمفزيكنية بكؿ انكاعيا كاشكاليا دخمت المعترؾ التكنكلكجي، كتأثرت كما ا زلت تتأثر بعدد ليس بالقميؿ مف ىذه التطك ا رت التقنية الرقمية، كالتي احدثت نقمة نكعية في الاعلانات التمفزيكنية، سكاء في الشكؿ اك المضمكف، إذ لا تخمك –الاعلانات التمفزيكنية- في العصر الحالي مف استخدامات التقنية الرقمية، كالتي فييا يككف الكاقع اكثر جاذبية كتفاعمية كيصؿ الى حد الابيار كجعؿ المتمقي يتساءؿ كيؼ صنع الاعلاف. كاف مصطمح الكاقع الافت ا رضي يكاد يككف ثيمة اك سمة القرف الحادم كالعشريف، ، كليذا المصطمح تطبيقات متعددة، فالكاقع الافت ا رضي لا يتجسد بشكؿ مادم فيزيائي فقط مف خلاؿ استخدا الاجيزة اك النظا ا رت اك القفا ا زت كغير ذلؾ، كانما يمكف تجسيده في الاعلاف التمفزيكني بشكؿ ذىني حسي. كمف دكف شؾ اف الخياؿ لو حصة كافية في الاعلاف التمفزيكني لتككيف الكاقع الافت ا رضي؛ فالخياؿ عنصر جكىرم في الاعماؿ الفنية كبخاصة الاعلاف التمفزيكني، فيك ياخذ مادتو مف الكاقع كيصكغيا بشكؿ مبتكر كجديد كىدفو التأثير في المتمقي كحثو عمى الاستجابة. إذ اف المصم كىك يبحث عف كؿ جديد أك متغير فقد شحذ خيالو كلذلؾ فيك حينما يصم الشخصيات اك الاحداث الغير كاقعية فانو يمجأ لجعؿ الصكرة خارجة عف المألكؼ كمما امكنو ذلؾ، ليؤكد بناء مكضكع الاعلاف التمفزيكني خارج الكاقع، أم صكرة مفترضة [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of the College Of Basic Education is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index