دورية أكاديمية

أثر عناصر التسويق الالكتروني في تعزيز رضا الزبون د ا رسة استطلاعية لآ ا رء عينة من عاملي شركة زين للاتصالات في محافظة كركوك

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر عناصر التسويق الالكتروني في تعزيز رضا الزبون د ا رسة استطلاعية لآ ا رء عينة من عاملي شركة زين للاتصالات في محافظة كركوك (Arabic)
Alternate Title: The impact of e-marketing elements in enhancing customer satisfaction A survey of the opinions of a sample of Zain Company's employees in Kirkuk Governorate. (English)
المؤلفون: هيثم أحمد صالح السبعاوي, جرجيس عمير عباس الحديدي
المصدر: Journal of Kirkuk University for Administrative & Economic Sciences; 2019, Vol. 9 Issue 1, p59-79, 21p
مصطلحات موضوعية: CUSTOMER satisfaction, POINT set theory, TELECOMMUNICATION, DIMENSIONS, TRANSLATORS
Abstract (English): The research aims to identify the e-marketing elements that are identified in Zain Telecom in the province of Kirkuk and its role in enhancing customer satisfaction, in order to achieve the objectives of the research has been constructing a model Default shows the relationship between e-marketing elements as an interpreter dimension and customer satisfaction as a responder dimension, and adopted the form questionnaire tool to get to know the views of the respondents customers, were distributed (75) form the respondents customers, was recovery (50) are valid for the analysis of form, has been testing the relationship and influence between the dimensions of research, which in the light of which was pointing a set of conclusions notably interesting company researched the elements of e-marketing in order to achieve customer satisfaction, and the light it was presented a set of proposals consistent with it. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يهدف البحث إلى التعرف على عناصر التسويق الالكتروني التي يتم تبنيها في شركة زين للاتصالات في محافظة كركوك ودورها في تعزيز رضا الزبون ، وبغية تحقيق أهداف البحث، فقد تم بناء أنموذج افت ا رضي يوضح العلاقة بين عناصر التسويق الالكتروني بوصفه البعد المفسر ورضا الزبون بوصفه البعد المستجيب، واعتمدت استمارة الاستبانة أداة للتعرف على آ ا رء الزبائن المبحوثين، حيث تم توزيع ) 75 ( استمارة على الزبائن المبحوثين، وتم استرداد ) 50 ( استمارة صالحة للتحليل، وتم اختبار العلاقة والتأثير بين بعدي البحث والتي في ضوئها تم تأشير مجموعة من الاستنتاجات أبرزها عنايه الشركة المبحوثة بعناصر التسويق الالكتروني من أجل الوصول إلى رضا زبائنها، وعلى ضوئها تم تقديم مجموعة من المقترحات المنسجمة معها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Kirkuk University for Administrative & Economic Sciences is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index