دورية أكاديمية

التعرض لمواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بتشكيل الصورة الذهنية لدى عملاء شركات الاتصالات الفلسطينية

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التعرض لمواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بتشكيل الصورة الذهنية لدى عملاء شركات الاتصالات الفلسطينية (Arabic)
Alternate Title: Exposure to Social Networking Sites and its Relationship to The Formation of The Mental Image from The Point of View of Customers of The Palestinian Telecommunications Companies. (English)
المؤلفون: خالد عبد الفتاح توفيق عطية
المصدر: Global Journal of Economics & Business; Apr2020, Vol. 8 Issue 2, p228-239, 12p
مصطلحات موضوعية: ONLINE social networks, MENTAL imagery, GROUP identity, SOCIAL services, SEX education
Abstract (English): This research aims to identify the relationship between exposure to social networking sites and its relationship to the formation of the mental image from the point of view of customers of the Palestinian telecommunications companies. The study community included 4 Palestinian telecommunications companies, and the sample consisted of (400) respondents from the clients of such companies. The study found that there is a moderate relationship between exposure to social networking sites and the formation of the mental image of the customers of the Palestinian telecommunications companies. It was found that the company's attitudes towards building a distinctive identity on social networking sites enhanced the degree of loyalty to them, and that these sites facilitated the distinction of the company's services from the rest of the companies. The study also found that there were no statistically significant differences in the responses of the study sample regarding sex and education variables. However, there were statistically significant differences in the responses of the study sample from the clients due to the age variable. The study recommended that companies should respond to customers very quickly in terms of services promoted on social networking sites. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف هذا البحث إلى التعرف على العلاقة بين التعرض لمواقع التواصل الاجتماعي وعلاقته بتشكيل الصورة الذهنية من وجهة نظر عملاء شركات الاتصالات الفلسطينية، شمل مجتمع الدراسة شركات الاتصالات الفلسطينية والبالغ عددها (٤) شركات. أما العينة فتكونت من (٤٠٠) مستجيباً من عملاء هذه الشركات. وتوصلت الدراسة إلى أن هناك علاقة بين التعرض لمواقع التواصل الاجتماعي وبين تشكيل الصورة الذهنية لدى عملاء شركات الاتصالات الفلسطينية وكانت بدرجة متوسطة. وقد تبين أن توجهات الشركة نحو بناء هوية مميزة لها على مواقع التواصل الاجتماعي عززت من درجة الولاء لها، وأن هذه المواقع سهلت من تمييز خدمات الشركة عن بقية الشركات، كذلك أظهرت النتائج عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية لمتوسطات إجابات أفراد عينة الدراسة من عملاء شركات الاتصالات الفلسطينية تُعزي المتغيري الجنس والمؤهل العلمي. في حين تبين وجود فروق ذات دلالة إحصائية المتوسطات إجابات أفراد عينة الدراسة من العملاء تُعزي لمتغير العمر. وأوصت الدراسة بضرورة استجابة الشركات للعملاء بسرعة عالية فيما يتعلق بالخدمات التي يتم الترويج لها على مواقع التواصل الاجتماعي. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Global Journal of Economics & Business is the property of Refaad for Studies, Research & Development and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:25199293
DOI:10.31559/GJEB2020.8.2.4