دورية أكاديمية

فاعهيت وحدة يقترحت في انعهوو وفق يبادئ انتص يًىفي تن يًت الخيال انعه يً ندى طانباث المرحهت UDL نهتعهىالمتوسطت بالم هًكت انعربيت انسعوديت

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: فاعهيت وحدة يقترحت في انعهوو وفق يبادئ انتص يًىفي تن يًت الخيال انعه يً ندى طانباث المرحهت UDL نهتعهىالمتوسطت بالم هًكت انعربيت انسعوديت (Arabic)
المؤلفون: د/ سار بدر محش العت بٔي
المصدر: Journal of Education - Sohag University; Mar2020, Vol. 71 Issue Part 2, p1-31, 31p
مصطلحات موضوعية: SCIENCE fiction, MIDDLE schools, UNIVERSAL design, DESIGN science, EXPERIMENTAL design
مصطلحات جغرافية: SAUDI Arabia
Abstract (English): The aim of the current research is to design a proposed unit in science according to the principles of the Universal Design for Learning for the intermediate stage, and to identify the effectiveness of the proposed unit in the development of science fiction among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia. The researcher used descriptive analytical and quasiexperimental approaches. The study sample consisted of (39) firstgrade students. The researcher designed a scale for science fiction as a tool for study. The results of the study findings that there are statistically significant differences at (0.05) level between the means scores of the female students of the experimental group and the control group students in the post-application of the science fiction scale, this indicates the effectiveness of the proposed unit in science according to the principles of UDL in the development of science fiction among intermediate school students in the Kingdom of Saudi Arabia. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): التصمي الشامؿ لمتعم لممرحمة المتوسطة، والتعرؼ عمى فاعمية الوحدة المقترحة في تنمية الخياؿ العممي لدى طالبات المرحمة المتوسطة في المممكة العربية السعودية. استخدمت الباحثة المنيج الوصفي التحميمي والمنيج شبو التجريبي، وتكونت عينة الد ا رسة مف ) 99 ( طالبة مف طالبات الصؼ الأوؿ متوسط، وقامت الباحثة بتصمي مقياس لمخياؿ العممي كأداة لمد ا رسة. 0,0 ,( بيف ≤ α واسفرت نتائج الد ا رسة عف وجود فروؽ ذات دلالة إحصائية )عند مستوى متوسط درجات طالبات المجموعة التجريبية وطالبات المجموعة الضابطة في التطبيؽ البعدي لمقياس الخياؿ العممي مما يشير إلى فاعمية الوحدة المقترحة في العمو وفؽ مبادئ التصمي في تنمية الخياؿ العممي لدى طالبات المرحمة المتوسطة بالمممكة العربية UDL الشامؿ لمتعم السعودية [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Education - Sohag University is the property of Journal of Education - Sohag University and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:16872649
DOI:10.12816/EDUSOHAG.2020.70650