دورية أكاديمية

أساليب التسويق بالفيديو القصير: دراسة استكشافية على في مصر " تطبيق" تيل

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أساليب التسويق بالفيديو القصير: دراسة استكشافية على في مصر " تطبيق" تيل (Arabic)
Alternate Title: Short Video Marketing Methods: An Exploratory Study on “TikTok” in Egypt. (English)
المؤلفون: شيماء ع زّ الدين زكي ج معة
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; 2020, Issue 27, p263-297, 36p
مصطلحات موضوعية: INFLUENCER marketing, SEMI-structured interviews, MARKETING strategy, CONTENT analysis, ADVERTISING, MARKETING software
Reviews & Products: TIKTOK (Web resource)
Abstract (English): The current study focused on short video marketing strategy to explore the nature of marketing videos via "TikTok" application, by relying on qualitative content analysis, simple observation and applying 21 online semistructured interviews for users aged 15-27 years. Main findings: A number of brands used "TikTok", by launching different advertisements, creating an account, and exploiting some of the characteristics offered by the application like hashtag challenge, celebrities and influencers marketing. The study showed that respondents have recently used the app for entertainment, watching several celebrity videos, and to make videos based on lip-syncing. It was found that respondents consider "TikTok" as entertainment rather than a marketing tool, which meant that videos should be presented in a new and different way, relying on several methods, including "TikTok" celebrities, and using filters and visual effects. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): ركزت الدراسة الحالية على استراتيجية تسويق الفيديو القصير للاستكشاف طبيعة مقاطع الفيديو التسويقية عبر تطبيق "TikTok" ، بالاعتماد عليها تحليل المحتوى النوعي ، والملاحظة البسيطة وتطبيق 21 شبه معاد هيكلية عبر الإنترنت مقابلات للمستخدمين الذين تتراوح أعمارهم بين 15-27 سنة. النتائج الرئيسية: استخدم عدد من العلامات التجارية "TikTok" ، بإطلاق منتجات مختلفة إعلانات وإنشاء حساب واستغلال بعض الخصائص التي يقدمها التطبيق مثل تحدي الهاشتاج ، تسويق المشاهير والمؤثرين. أظهرت الدراسة أن المشاركين استخدموا التطبيق مؤخرًا الترفيه ، ومشاهدة العديد من مقاطع فيديو المشاهير ، وإنشاء مقاطع فيديو على أساس مزامنة الشفاه. وقد وجد أن المستجيبين يعتبرون "TikTok" وسيلة ترفيه بدلاً من أداة تسويق ، مما يعني أنه يجب أن تكون مقاطع الفيديو قدم بطريقة جديدة ومختلفة ، بالاعتماد على عدة طرق ، بما في ذلك المشاهير "TikTok" ، واستخدام المرشحات والمؤثرات البصرية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index