دورية أكاديمية

است ارتيجيات العالقات العامة التسويقية على المستوى الدولي ) دراسة تحليلية لموقعي"Apple, Samsung"على االنترنت ( ) بحث مستل من رسالة ماجستير(.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: است ارتيجيات العالقات العامة التسويقية على المستوى الدولي ) دراسة تحليلية لموقعي"Apple, Samsung"على االنترنت ( ) بحث مستل من رسالة ماجستير(. (Arabic)
Alternate Title: The strategy of Marketable Public Relations Internationally Analytical study of the websites of “ Apple “ and “Samsung “ on the internet (A research drawn from a Master Degree thesis). (English)
المؤلفون: اية حمزة ياسين, سالم جاسم العزاو
المصدر: Al-Bahith Al-Aalami; 2020, Vol. 12 Issue 48, p129-148, 20p
مصطلحات موضوعية: ACQUISITION of data, PUBLIC interest, PUBLIC relations, PUBLIC institutions, INTERNATIONAL organization
Abstract (English): The international organizations showed their interest in the marketable public relations, with their activities, means and strategies, they play a crucial role in marketing products, services and ideas of the institution. They are considered to be the link between the company and its public, They are responsible for presenting the institution to the public, with honest transmission of the information. This gives a good impression to the institution, in a way the institution and its products become consistent with the needs and interests of the public. Based on this, the research aims to identify the strategies used by the marketable public relations internationally. The researcher used the survey method which consists of collecting data about the phenomenon, organizing it, and then analyzing it to end up with indicators and results of the study. The researcher also analyzed the contents in order to identify the strategies used in Apple and Samsung websites. She concluded that both Samsung and Apple succeeded in using the marketable public relations on their websites in a planned and organized way. Samsung and Apple also relied primarily on emotion, then, on logic in their posts in order to persuade the public. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تحظى العالقات العامة التسويقية باهتمام واسع من المؤسسات العالمية ، إذ تؤدي واستراتيجياتها دورا من منتجات ً أنشطتها ووسائلها بالغ األهمية في تسويق ما لدى المؤسسة وخدمات وأفكار ، فهي بمثابة حلقة الوصل بين الشركة وجمهورها ، إذ يقع على عاتقها ا عن ً ا جيد ً تعريف الجمهور بالمؤسسة، والنقل الصادق للمعلومات، وهذا يعطى انطباع المؤسسة ، بحيث تصبح المؤسسة ومنتجاتها منسجمة مع احتياجات الجمهور ومصالحه ، وبنا يرمي هذا البحث إلى التعرف على االستراتيجيات التي تستخدمها العالقات ًء على ذلك العامة التسويقية في المجال الدولي، وقد استخدمت الباحثة المنهج المسحي والذي يقوم على جمع البيانات بشكل منظم عن الظاهرة ثم تنظيمها وتحليلها للخروج بمؤشرات ونتائج للدراسة، واستعانت الباحثة بأداة تحليل المضمون للكشف والتعرف عن االستراتيجيات المتبعة في موقعي Apple & Samsung وتوصلت الباحثة إلى جملة من النتائج أهمها نجاح شركتي (Apple, Samsung ) في توظيف استراتيجيات العالقات العامة التسويقية في موقعهما االلكتروني على أساس مخطط ومدروس, واعتمدت شركتا ),samsung (Appleعلى أالستماالت العاطفية والعقلية في منشورات موقعهما االلكتروني، إذ أعتمدتا بالمرتبة االولى على االستماالت العاطفية إلحداث التأثير في الجمهور. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Bahith Al-Aalami is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:19958005
DOI:10.33282/abaa.v10i40.45