دورية أكاديمية

انباه الاذكياء لحياة الانبياء للإمام عبد الرحمن بن ابي بكر بن محمد جلال الدين السيوطي المتوفى سنة ( 911 ه) دراسة وتحقيق.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: انباه الاذكياء لحياة الانبياء للإمام عبد الرحمن بن ابي بكر بن محمد جلال الدين السيوطي المتوفى سنة ( 911 ه) دراسة وتحقيق. (Arabic)
Alternate Title: Ambahh of the Sun for Life the prophets Lamam Abdul Rahman bin Abu Baker Bin Mohammed Jalal Din Al- Seyouti AL- Mudtoufi year (911E). (English)
المؤلفون: لفته معروف لفته ي, م.
المصدر: Journal of The Iraqi University; 2020, Vol. 47 Issue 3, p87-111, 25p
مصطلحات موضوعية: NEIGHBORHOODS, PROPHETS, TOMBS, KIDNEYS, HARASSMENT, INDIVIDUALITY, PEACE movements, GOD in Islam
Abstract (English): I have taken in my research and the steps you follow in the investigation and then the text of the investigation where the front did the book as a question that he was known for his prosecution he was neighborhood in his grave and his new speech from the prophet that he was one of the one who delivers allegedly God re- marries to the peace that was preparing itself as the spirit of the soul and the right of the scholarships of the squads of the squads and the links to the prophet on him after his death and that the land does not kidneys the the problems of the prophet and the maternity of the vision of the nays and the harassment of the vision of the nasy and the ambassador of the vision of the prayer of our neighborhood and the foredoom the pore stuffed that the prophet neighborhood in the tomb and the forecomm that the individuality is in the neighborhood and the foredoom the individual is what this reaches the peace of Muslim and reaches the south of this Muslim and the sacrifice of the Muslim. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تناولت في بحثي هذا حياة المؤلف والخطوات التي اتبعتها في التحقيق ثم النص المحقق حيث ابتدأ الامام كتابه بسؤال ) فقد اشتهر عن 1( فظاهره مفارقة ( » مَا مِنْ أَحَدٍ يُسَ لِمُ عَلَىَّ إِلاَّ رَدَّ اللََُّّ عَلَىَّ روحي حَتَّى أَرُدَّ عَلَيْهِ السَّلاَمَ «: النبي انه حي في قبره ( وورد حديث عن النبي انه الروح للجسد, ثم اخذ الامام يذكر الادلة من الاحاديث النبوية الشريفة ومن اقوال العلماء من ان الانبياء احياء في قبورهم وان صلاتنا معروضة على النبي عليه الصلاة والسلام بعد وفاته وان الارض لا تاكل اجساد الانبياء وان الله قد وكل ملك قائم على قبر النبي يبلغه بصلاة من صلى عليه والاستشهاد بحديث الاس ا رء والمع ا رج من رؤية النبي لسيدنا عيسى واب ا رهيم يصلون وقد امهم بالصلاة فثبت ان النبي حي في قبره وسائر الانبياء وقال بان مفارقة الروح للجسد تستلزم موتات كثيرة وهذا مخالف للق ا رن والسنة وبين الامام بان النبي يرد السلام من المسلم وان بلغت ذنوبه ما بلغت وهذه بشرى لا اصحاب الذنوب [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of The Iraqi University is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index