دورية أكاديمية

استخدام العلاقات العامة للفيسبوك في إدارة سمعة المؤسسات الجامعية الخاص ة.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: استخدام العلاقات العامة للفيسبوك في إدارة سمعة المؤسسات الجامعية الخاص ة. (Arabic)
Alternate Title: Use of Public Relations to Face book in the Reputation Management of Private Educational Institutions. (English)
المؤلفون: رشا عبد الحكيم عا
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Apr2021, Issue 32, p71-124, 54p
مصطلحات موضوعية: PRIVATE schools, PUBLIC relations, PUBLIC communication, COMMUNICATION planning, COMMUNICATION strategies, DIGITAL technology, MEDICAL communication
مصطلحات جغرافية: EGYPT
الشركة/الكيان: META Platforms Inc.
Abstract (English): Reputation management is one of the main objectives of public relations function that seeks to build and support the positive image of organizations, that is the remaining value of any organization is its reputation.The transformation that the world is witnessing due to digital technology was not immune to private educational institutions, which also witnessed a remarkable change in their nature and opportunities for success. The research problem how public relations in private educational institutions in Egypt employ Face book in managing their reputation. This study aims to know about the communication activities provided by public relations in educational institutions, sample of the study, through the Face book sites of those institutions in order to manage their reputation. This study belongs to the descriptive studies that seek monitor, analyze how Face book is employed in managing the reputation of 6th October University, Misr University for Science & Technology: MUST, Al-Shrouk Academy, International Academy For Engineering & Media Science – IAEMS and the study is based on qualitative approaches during the period from January to March 2020. Researcher relied on in-depth interview with the existing reputation of the University institutions study sample. The main results of the study: There are multiple factors for building a good reputation for private educational institutions, which public relations contribute to manage and develope communication strategies and plans aimed at fixing these factors and expressing them among all groups of the public, including transparency and communication with the public. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): يع د موضوع إدارة السمعة للمنظما ت، من الأهداف الرئيسة لوظيفة العلاقات العامة، بوصفها النشاط الاتصالي الذي يسعى إلى بناء وتدعيم الصورة الإيجابية للمنظمات، فالقيمة الأكيدة والباقية لأية منظمة هي سمعتها، ولم يكن التحول الذي يشهده العالم بفعل التكنولوجيا الرقمية بمنأى عن المؤسسات الجامعية الخاصة التي شهدت هي الأخرى تغيير ا ملحو ظ ا في طبيعتها وفرص نجاحها. ويمكن بلورة المشكلة البحثية في رصد وتقييم كيفية توظيف العلاقات العامة بالمؤسسات الجامعية الخاصة في مصر للفيس بوك في إدارة سمعتها من خلال تحليل محتوى صفحات الفيس بوك: )لجامعة 6 أكتوبر، جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا، أكاديمية الشروق ، الأكاديمية الدولية للهندسة وعلوم الإعلام( خلال الفترة م ن : )بداية يناير حتى آخر مارس 2020 م(. وقد هدفت الد ا رسة إلى التعرف على الأنشطة الاتصالية، التي تقدمها العلاقات العامة في المؤسسات الجامعية عينة الد ا رسة، تندرج تلك الد ا رسة تحت الد ا رسات الوصفية، تعتمد هذه الد ا رسة بصورة أساسية على منهج المسح، وقد اعتمدت الباحثة على أداتين من أدوات جمع البيانات التحليل الكيفي لمضمون ما نشرته المؤسسات الجامعية الخاصة عينة الد ا رسة ، خلال 3 شهور، أداة المقابلة المتعمقة مع مسئولي العلاقات العامة بالمؤسسات عينة الد ا رسة، وقد انحصرت أهم نتائج تلك الد ا رسة في أنه توجد عوامل متعددة لبناء السمعة الجيدة للمؤسسات الجامعية الخاصة، مثل: الشفافية والتواصل مع الجمهور، وتساهم العلاقات العامة، في إدارة تلك العوامل، ووضع الاست ا رتيجيا ت، والخطط الاتصالية الهادفة، إلى تثبيتها والتعبير عنها لدى كافة فئات الجمهور. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index