دورية أكاديمية

التسويق الرقمي للف ن التشكيل ي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: التسويق الرقمي للف ن التشكيل ي. (Arabic)
Alternate Title: The Digital Marketing of Art. (English)
المؤلفون: سلام جبار جياد
المصدر: Al-Academy; 2021, Issue 100, p5-22, 18p
مصطلحات موضوعية: WEBSITES, INTERNET searching, INTERNET privacy, TRADE regulation, INTERNET marketing, ART industry, DIGITIZATION of museum collections
مصطلحات جغرافية: IRAQ
Abstract (English): The arts global digital marketing activity is one of the most prominent manifestations of the contemporary transformation in the circulation of cultural products, and that this event has become a new knowledge event that deserves to be a framework for the problem of our current research, while this phenomenon is growing and developing to compete with the traditional marketing of art through galleries, exhibitions, auctions and museums. It is still the preserve of certain civilized and knowledge environments, and from here this research comes with the aim of shedding light on the mechanisms of digitizing the contemporary art market that have been linked to the two variables of the growing idea of indirect marketing through the intermediary by companies, institutions or sites that specialize in marketing only, and the rapid development of the communicative digital world that has shaped Cybernetic support for marketing companies to benefit from the endless capabilities of linking all societal components with each other bypassing the restrictions of trade, sovereignty and privacy, so that these institutions have budgets that exceed the budgets of countries that are collected only through advertising, advertising, mediation, transportation and guaranteed delivery of products from the manufacturer to the consumer, and this has expanded The topic has become a comprehensive range of creative products, including the arts that have developed a deliberative circle And received it through that activity, and accordingly the search doors were designed - the first to show the websites of art marketing on the international information network, the second to define the technical requirements for the digital market and the third to read the reality of the digital market for art in the world, and that the theoretical limits of research are practically located on the sites of the World Wide Web of the Internet as of year 2000, the year of the practical beginning of art marketing and until the preparation of the research 2020, the research concludes with the illumination of this region, reveals its applied data, and invites contemporary Iraqi plastic art to participate in this club as an investment to distinguish plastic art in Iraq, as a technical product with international specifications. And to benefit from the widespread spread of digital communication mechanisms in Iraq, through the establishment of institutions and sites of connection for this system, because of the logical consequences of this in activating digital marketing for local contemporary arts in Iraq. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تعد فعالية التسويق الرقمي العالمي للفنون من ابرز مظاهر التحول المعاصر في تداول المنتجات الثقافية, و ان هذه الفعالية أصبحت و اقعة معرفية مستجدة استحقت ان تكون اطارا لمشكلة بحثنا الحالي, ففي الوقت الذي تتنامى وتتطور فيه هذه الظاهرة لتنافس التسويق التقليدي للفنون عبر الصالات والمعارض والمزادات والمتاحف فإنها لازالت حكرا على بيئات حضارية ومعرفية بعينها, ومن هنا يأتي هذا البحث بهدف تس ليط الضوء على اليات رقمنه سوق الفن المعاصر التي ار تبطت بمتغيري تنامي فكرة التسويق غير المباشر عبر الوسيط من قبل شركات او مؤسسات او مواقع تخصصها التسويق فقط, والتطور المتسارع للعالم الرقمي التواصلي الذي شكل المساند الس يبرنطيقي لشركات التسويق بالإفادة من القدرات اللامتناهية في وصل المكونات المجتمعية ببعضها متجاوزا قيود التجارة والسيادة والخصوصية, بحيث أصبحت هذه المؤسسات بميزانيات تفوق ميزانيات دول تجمع فقط عن طريق الدعاية والاعلان و التوسط والنقل والتوصيل المضمون للمنتجات من المصنع الى المستهلك, وقد توسع هذا الموضوع واصبح شاملا للمنتجات الإبداعية ومنها الفنون التي طورت دائرة تداوليتها وتلقيها عبر ذلك النشاط, وعليه تم تصميم أبواب البحث –الأول لتبيان مواقع تسويق الفن على شبكة المعلومات الدولية والثاني لتحديد المتطلبات التقنية للسوق الرقمية و الثالث لقراءة واقع السوق الرقمي للفن بالعالم, و ان حدود البحث النظرية تقع عمليا على م واقع الشبكة العالمية للانترنيت اعتبارا من عام 2000 عام البداية العملية لتسويق الفن ولغاية اعداد البحث 2020, فان البحث يخلص الى إضاءة هذه المنطقة ، ويكشف عن بياناتها التطبيقية ، ويدعو الفن التشكيلي العراقي المعاصر للمشاركة في هذا النادي كاستثمار لتميز الفن التشكيلي بالعراق ، كمنتج تقني بمواصفات عالمية. والإفادة من انتشار اليات الاتصال الرقمي على نطاق واسع في العراق, وذلك عبر انشاء مؤسسات ومواقع الارتباط لهذه المنظومة لما في ذلك من مردودات منطقية تتمثل في تفعيل التسويق الرقمي للفنون المعاصرة المحلية بالعراق . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Academy is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:18195229
DOI:10.35560/jcofarts100/5-22