دورية أكاديمية

دور التسويق الابتكاري في تحقيق الاحتفاظ بالزبون / دراسة استطلاعية في مصرف الشرق الاوسط العراقي للاستثمار.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دور التسويق الابتكاري في تحقيق الاحتفاظ بالزبون / دراسة استطلاعية في مصرف الشرق الاوسط العراقي للاستثمار. (Arabic)
المؤلفون: م. م. سهاد برقي كام, د. هدى هادي حسن
المصدر: Journal of The Iraqi University; 2019, p367-383, 17p
مصطلحات موضوعية: CUSTOMER retention, MARKETING research, BANK management, BANK customers, EMPLOYEE promotions, CUSTOMER satisfaction
Abstract (English): The importance of research is also highlighted by highlighting the dimensions of innovative marketing and the importance of the research. And its role in influencing customer retention in the banking sector. The research aims to shed light on the concept of innovative marketing and its importance and its dimensions, as well as to identify the concept of customer retention and the most important benefits obtained from it. The research reached a number of results, the most important of which is that there is agreement in the bank sample research on the dimensions of innovative marketing, Service innovation, price innovation, innovation in promotion, innovation in distribution) and they have a significant impact on customer retention, so it is imperative that the Bank's management promote innovative marketing methods as a reason for maintaining customer retention. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): كما يتم إبراز أهمية البحث من خلال إبراز أبعاد الابتكار التسويق وأهمية البحث. ودوره في التأثير على الاحتفاظ بالعملاء في القطاع المصرفي. يهدف البحث إلى إلقاء الضوء على مفهوم الابتكار التسويق وأهميته وأبعاده وكذلك التعرف على مفهوم الاحتفاظ بالعملاء وأهم الفوائد التي يتم الحصول عليها منه. توصل البحث إلى أ عدد النتائج وأهمها وجود اتفاق في عينة البنك البحث في أبعاد التسويق المبتكر ، وابتكار الخدمات ، وابتكار الأسعار ، الابتكار في الترويج والابتكار في التوزيع) ولها تأثير كبير على الاحتفاظ بالعملاء ، لذلك من الضروري أن تقوم إدارة البنك بالترويج للابتكار طرق التسويق كسبب للحفاظ على الاحتفاظ بالعملاء. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of The Iraqi University is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index