دورية أكاديمية

أثرالتسويق الوردي علىقرارالشراءلدى طالبات كلية املجتمع للبنات بخميس مشيط.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثرالتسويق الوردي علىقرارالشراءلدى طالبات كلية املجتمع للبنات بخميس مشيط. (Arabic)
Alternate Title: The effect of pink marketing on the purchase decision of female students of the Community College for Girls in Khamis Mushayt. (English)
المؤلفون: رقيةمحمد محمد أح
المصدر: Global Journal of Economics & Business; Jun2021, Vol. 10 Issue 3, p603-613, 11p
مصطلحات موضوعية: COMMUNITY college students, PINK, COMMUNITY colleges, QUESTIONNAIRES, UNIVERSITY towns, PUBLIC universities & colleges
Abstract (English): The study aimed to identify the impact of pink marketing on consumer purchasing decisions among female students of the Community College in Khamis Mushait and to identify the obstacles, advantages and benefits of pink marketing, and to test the study hypotheses, the descriptive analytical approach was used based on aquestionnaire (attached in the appendices) that was distributed to a selected sample of female students Community College in Khamis Mushait272 questionnaires, and after analyzing it, it was concluded that the value of (R²) coefficient of determination is equal to 0.66, which means (pink marketing) explains what %66of the purchase decision is, which indicates that there are other factors whose impact is equivalent to %44. And that the coefficients of the path from pink marketing to the purchase decision is equal to 0.842, which is a statistically significant level of 0.5, and the study also recommended including pink marketing in the marketing curriculum at King Khalid University, and training students on how to benefit from directing the purchase decision through pink marketing for the women's community in the Asir region. Through small projects that offer pink products. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدفت الدراسة إ ف على أثر التسويق الوردي على قرارات املستهلك الشرائية لدى طالبات كلية املجتمع بخميس مشيط لى التعرّ وتحديد املعوقات واملزايا والفوائد املترتبة على التسويق الوردي، والختبار فروض الدراسة تم استخدام املنهج الوصفي التحليلي باالعتماد على استبيان )مرفق في املالحق( تم توزيعه على عينة مختارة من طالبات كلية املجتمع بخميس مشيط )272 )استبانة وبعد تحليلها تم ( معامل التحديد تساوي 66.0 مما يعني )التسويق الوردي( يفسر ما بنسبة 66 %على قرار الشراء مما يدل على أن R2 التوصل إلى أن قيمة ) هنالك عوامل أخر ى نسبة تأثيرها يعادل 44 .%و أن معامالت املسار من التسويق الوردي إلى قرار الشراء تساوي 842.0 وهي دالة إ حصائيا عند مستو ى معنوية 5.0 ،كما أوصت الدراسةبتضمين التسويق الوردي فيمنهجالتسويق بجامعةامللك خالد،وتدريب الطالباتعلىكيفية االستفادةمن توجيهقرار الشراءمن خالل التسويق الوردي ملجتمعالنساء فيمنطقة عسيرمن خالل املشاريعالصغيرة التي تقدم منتجات وردية. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Global Journal of Economics & Business is the property of Refaad for Studies, Research & Development and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:25199293
DOI:10.31559/GJEB2021.10.3.9