دورية أكاديمية

دراسة مقارنة في العافّتل الصفي بين يسردُم وتاسردُم التربية الرياضية المركز والأقضية للمرحلة الإعدادية في محافظة ميسان بحث وصفي.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دراسة مقارنة في العافّتل الصفي بين يسردُم وتاسردُم التربية الرياضية المركز والأقضية للمرحلة الإعدادية في محافظة ميسان بحث وصفي. (Arabic)
Alternate Title: A comparative study in the classroom interaction between the district and female physical education teachers in the center and for the preparatory stage in Maysan Governorate. (English)
المؤلفون: م . م صادق إبراهيم , أ . د رحيم حلو علي, أ. م. د فراس كسوب را&#
المصدر: Al-Rafidain Journal For Sport Sciences; 2021 Supplement, Vol. 24, p120-132, 13p
مصطلحات موضوعية: PHYSICAL education teachers, CLASSROOMS, TEACHERS, MIDDLE school education, PSYCHOMETRICS, TEACHER educators
Abstract (English): The importance of the research was in identifying the classroom interaction of the teachers of physical education for the preparatory stage in Maysan governorate according to the variables (experience, gender) and the extent of the lectuer impact on them, as he is considered the honest person that works to transfer a group of competencies that stem from several sources Including the sufficient knowledge to provide the student with all the information, ideas, and the field practices he provides on the ground in an organized and specific way, and the extent of students' assimilation of it to constitute a interacting link between him and his students, thus achieving educational and educational class interaction and under appropriate conditions and conditions that make communication and interaction between the teacher and his students Durable and fruitful. The researchers used the descriptive method of comparisons to prepare the class interaction scale, as the research community is (167) teachers and physical education teachers in Maysan Governorate, and the research sample of (148) teachers was chosen according to what the research procedures require and the survey sample included On (18) teachers and sports education teachers in Maysan governorate were deliberately selected at a rate of (10.78%) from the parent community, and the application sample consisted of (130) teachers and schools, by (80) teachers, and (50) physical education schools, It was chosen intentionally, and thus the percentage (77.84%) of the community of origin, and statistical treatments were carried out to extract the psychometric properties of the two scales (honesty, consistency ) And specifying the standard levels for them, where the SPSS statistic bag was used to obtain the results of the study, analyze it and discuss it. In light of discussing these results: 1- There are differences for teachers and teachers of physical education between the Center and districts in Maysan provinces executions in the variable of the variable reaction a teachers and teachers of the province center. Recommendations: 1- Conducting a similar study on the teachers of physical education for middle school in Maysan governorate. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): تمن أهمية البحث في التعرف على لعافّتلا الصففففي ليفففسرد م و افففسرد م التربية الرياضفففية للمرحلة الإعدادية في محافظة ميسفففان على وفق المتغيرين (الخبرة و العمر)، ومدى تأثر التدريسفففي ل ا، زكرملا نيب قورفلاو و الأقضفففية، فالمدرس لأا لقانلا دع يمين الذي يعمل على نقل مجموعة الكفاءا والتي تنبع من مصففففففادر عدة من ضففففففمن ا المعرفة الكافية لتزويد الطالب بكل ما يحتاج من معلوما وافكار وممارسفففا ميدانية التي يقدم ا على أرض الواقع بطريقة منظمة ومحددة، ومدى اسفتيعاب الطلبة ل ا ليشفكل بذلح حلقة متفاعلة بينو وبين بهبو مما يحقق لعافّتلا يوبرتلاو يميلعتلا يففصلا وتحت شفرو وظروف مناسبة تجعل من التواصل و لعافّتلا بين السرد م وبهبو دائم ومثمر . اسففتخدم الباحث نو المن ج الوصفففي بأسففلوب المقارنا لغرض إعداد مقياس لعافّتلا الصفففي، إذ أن مجتمع البحث هو يفففسرد م و افففسرد م التربية الرياضفففية في محافظة ميسفففان والبالم عددهم (167) تدريسفففي ،وقد تم إختيار عينة البحث والبالم عددهم (148) تدريسففففففي ا على وفق ما تتطلبو إجراءا البحث و إشففففففتملت العينة الإسففففففتطه ية على (18 م )درسفففففف ا ةففسرد مو التربية الرياضففة في محافظة ميسففان تم إختيارها بطريقة عمدية بنسففبة (10،78%) من مجتمع الأصففل، وتكونت عينة التطبيق من (130 اسرد م )( عقاوب ، ةسرد مو 80(و ، اسرد م )50ةيدمع ةقيرطب اهرايتخإ متو ،ةيضاير ةيبرت ةسرد م ) ، ( ةيويملا ةبففسنلا نوكت اذ بو77،84%) من مجتمع الأصففل، وأجريت المعامه الإحصففائية الخاصففة برسففتخراج الخصففائ السيكومترية للمقياسين (الصدق و الثبا )وتحديد المستويا المعيارية ل ما، حيث تم إستخدام الحقيبة الإحصائية (SPSS ) وذلح للحصول على نتائج الدراسة وتحليل ا ومناقشت ا. وفي ضوء مناقشة تلح النتائج قد توصل الباحث نو إ : 1- لعافّتلا ريغتم يف ناسيم ةظفاحم ايدادعا يف ةيضقلأاو زكرملا نيب ةيضايرلا ةيبرتلا اسرد مو يسرد مل قورف دوجو الصفي ولمصلحة . ةظفاحملا زكرم اسرد مو يسرد م التوصيا : 1- إجراء دراسة مشاب ة على يسرد م و اسرد م التربية الرياضية للمرحلة المتوسطة في محافظة ميسان . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Al-Rafidain Journal For Sport Sciences is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index