دورية أكاديمية

الجمهور نحو الأنشطة التسويقية لشركات السيارات العاملة في مصر: دراسة ميدانية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الجمهور نحو الأنشطة التسويقية لشركات السيارات العاملة في مصر: دراسة ميدانية. (Arabic)
Alternate Title: The Public’s Attitudes towards the Marketing Activities of Car Companies Operating in Egypt. (English)
المؤلفون: أ. م. د . محمد حسني حس
المصدر: Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust; Oct2021, Issue 36, p193-231, 39p
مصطلحات موضوعية: CORPORATE websites, ACQUISITION of data, EMAIL, DATA modeling, AUTOMOBILES
Abstract (English): This study aims to identify the public’s attitudes towards the marketing activities of car companies operating in Egypt, and this study belongs to descriptive research that aims to determine the characteristics of a particular phenomenon or a situation that is predominantly identifiable, and the study relied on the survey method, both descriptive and analytical, which is a standard model for steps data collection, and the number of sample items that responded to the researcher was (200), as he received the questionnaire’s response and response via e-mail. Among the most prominent findings of the study: One of the most important reasons for visiting the companies’ website for the public is to know the latest models and offers, browse the company’s website, and obtain information about the company’s services, getting acquainted with the aftersales service, and to communicate with the company, as well as the numerous marketing activities carried out by companies, foremost of which are advertisements through its various means, followed by the experience of the masses in dealing with the company, then publishing in the specialized pages about cars, and sponsoring companies cars for different activities and events. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف ت هذه الد ا رسة إلى التعرف على اتجاهات الجمهور نحو ا لنشطة التسويقية لشركات السيا ا ر ت العاملة في مصر، وتنتمي هذه الد ا رسة إلى البحوث الوصفية التي تستهدف تقرير خصائص ظاهرة معينة أو موقف يغلب عليه صفة التحديد، واعتمدت الد ا رسة على منهج المسح بشقيه الوصفي والتحليلي، والذي يعد أنموذ ج ا معيار يا لخطوات جمع البيانات، وبلغ عدد مفردات العينة التي استجابت للباحث ) 200 ( مفردة حيث تلقى رد الاستبانة وإجابتها عبر البريد الإلكتروني، ومن أبرز النتائج التي توصلت إليها الد ا رسة: أن من أهم أسباب زيارة الجمهور لموقع الشركات هو معرفة أحدث الموديلات والعروض، وتصفح موقع الشركة، والحصول على معلومات عن خدمات الشركة، والتعرف على خدمة ما بعد البيع، وللتواصل مع الشركة، وأي ض ا تعددت النشطة التسويقية التي تقوم بها الشركات، وجاء في مقدمتها الإعلانات بوسائله المختلفة، يليها تجربة الجماهير في التعامل مع الشركة، ثم النشر في الصفحات المتخصصة عن السيا ا رت، ورعاية شركات السيا ا رت لنشطة وأحداث مختلفة . [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of Public Relations Research Middle East / Magallat Bhut Al-Laqat Al-Amh - Al-Srq Al-Aust is the property of Egyptian Public Relation Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index