دورية أكاديمية

الاستهلال في القصة العراقية (المجموعة القصصية بانت سعاد للقاصة رغد السهيل انموذجاً).

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: الاستهلال في القصة العراقية (المجموعة القصصية بانت سعاد للقاصة رغد السهيل انموذجاً). (Arabic)
Alternate Title: The beginning in the Iraqi story (The short story collection Bant Souad by the storyteller Raghad AlSuhail as a model). (English)
المؤلفون: زينة عبج هللا خمي
المصدر: Journal of College of Education / Wasit; 2021, Vol. 2 Issue 45, p75-86, 12p
مصطلحات موضوعية: NARRATION, BOREDOM, READING interests, STEREOTYPES, STORYTELLERS
Abstract (English): The fictional art witnessed a great development in style and vision after the development witnessed by the Iraqi story in light of the new data presented by informatics, satellite broadcasting, and the electronic revolution. The threshold of initiation is one of the most important thresholds in the narrative text after the threshold of the title, which is the second key to the story. This development in the methods of narrative writing is a positive process in the interest of the reader because the main objective of this diversity is to search for the best methods and tools to address an audience of diverse trends and cultures, as a result. There are many types of introductions that cannot be counted. The type of introduction is left to the writer to choose for his article what suits his experience and taste. The storyteller Raghad AlSuhail was able to follow linguistic and artistic methods that avoid monotony, repetition and stereotyping, and this is what made her innovate in choosing types of initiations in line with the nature of the audience, the development of public taste and the tendency towards novelty and wit.. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): شهد الفن القصصي تطوراً كبيراً في الأسلوب والرؤية بعد التطور الذي شهدته القصة العراقية في ضوء المعطيات الجديدة التي طرحتها المعلوماتية والبث الفضائي والثورة الالكترونية، وتعد عتبة الاستهلال من اهم العتبات في النص القصصي بعد عتبة العنوان وهو المفتاح الثاني للقصة، ويعد هذا التطور في اساليب الكتابة القصصية، عملية ايجابية في مصلحة القارئ لأن الهدف الاساس من هذا التنوع هو البحث عن أفضل الأساليب والادوات لمخاطبة جمهور متشعب الاتجاهات والثقافات، نتيجة لذلك ظهرت أنواع عديدة من المقدمات لا يمكن حصرها، فأن نوع المقدمة متروك لكاتبه يختار لمقاله ما يناسب تجربته وذوقه. وقد استطاعت القاصة رغد السهيل من اتباع أساليب لغوية وفنية تتجنب الرتابة والتكرار والنمطية، وهذا ما جعلها تبدع في اختيار انواع من الاستهلالات انسجاماً مع طبيعة الجمهور وتطور الذوق العام والنزوع نحو الجدَة والطرافة. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Journal of College of Education / Wasit is the property of Republic of Iraq Ministry of Higher Education & Scientific Research (MOHESR) and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index