دورية أكاديمية

أثر أبعاد العلامة التجارية في سلوك الش ا رء لدى زبائن شركة نعمان الجنيدي للصناعات الغذائية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: أثر أبعاد العلامة التجارية في سلوك الش ا رء لدى زبائن شركة نعمان الجنيدي للصناعات الغذائية. (Arabic)
Alternate Title: The Impact of Brand Dimensions on Purchasing Behavior among Customers of Noman Al- Juneidi for Food Industries. (English)
المؤلفون: ممدوح طايع الزيا, محمد منصور يوسف أ
المصدر: Zarqa Journal for Research & Studies in Humanities; 2021, Vol. 21 Issue 3, p519-531, 13p
مصطلحات موضوعية: CONSUMER behavior, CONSUMER preferences, MULTIPLE regression analysis, PRODUCT quality, BRAND name products
مصطلحات جغرافية: AMMAN (Jordan)
Abstract (English): This study aims to identify the effect of brand dimensions on purchasing behavior among customers of Noman Al Juneidi Food Industries in Ain Al Basha area in Amman. A regular random sample of (384) customers was selected from the factory customers. For the purpose of data collection, a questionnaire was designed and distributed to the study population. Appropriate statistical methods were used to test the main hypothesis and the subhypotheses by adopting simple and multiple regression analysis. The results show that there is a significant effect at (α≤0.05) of the brand's dimensions (the name of the brand, the value of the brand, the quality of the brand, the mark of the brand) on the purchasing behavior of customers of Numan Al Junaidi Food Industries. And it turns out that the company's brand contributes to enhancing customer motivation in the final choice to buy its products, and that it plays an influential role in alerting customers to the presence of an unsaturated need and thus pushing them to buy their products, and this enhances the state of satisfaction after purchase. She recommended emphasizing the importance of employing the dimensions that make up her brand as it affects purchasing behavior to become a primary means of advertising, and marketing of its products. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): هدف البحث التعرف إلى تأثير أبعاد العلامة التجارية في السلوك الش ا رئي لدى زبائن شركة نعمان الجنيدي للصناعات الغذائية، في منطقة عين الباشا بعمان. وقد تم اختيار عينة عشوائية منتظمة بلغت ) 400 ( زبون من زبائن المصنع، ولغايات جمع البيانات تم تصميم استبانة وتوزيعها على أف ا رد مجتمع الد ا رسة. وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة، مثل: تحليل الانحدار المتعدد والبسيط. وأظهرت النتائج وجود أثر معنوي لأبعاد العلامة التجارية: )اسم العلامة، قيمة العلامة، جودة العلامة، شعار العلامة(، في السلوك الش ا رئي لدى زبائن شركة نعمان الجنيدي للصناعات الغذائية. وتبين أن العلامة التجارية للشركة تساهم في تع زيز دوافع الزبائن في الاختيار النهائي لش ا رء منتجاتها، وأنها تؤثر في تنبيه الزبائن بنقص الحاجة لديهم، وبالتالي تدفعهم لش ا رء منتجاتها، وهذا يعزز من حالة الرضا بعد الش ا رء. وأوصت بالتأكيد على أهمية توظيف الأبعاد المكونة لعلامتها التجارية؛ لأنها تؤثر في السلوك الش ا رئي لتصبح وسيلة أساسية للدعاية والإعلان والتسويق لمنتجاتها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of Zarqa Journal for Research & Studies in Humanities is the property of Zarqa Journal for Research & Studies in Humanities and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index
الوصف
تدمد:27888916
DOI:10.12816/0059564