دورية أكاديمية

دور المصارف اإلسالمية في تسويق الحسابات الوقفية.

التفاصيل البيبلوغرافية
العنوان: دور المصارف اإلسالمية في تسويق الحسابات الوقفية. (Arabic)
Alternate Title: The role of Islamic banks in the marketing of endowment accounts. (English)
المؤلفون: اليزر حسين خريوش
المصدر: International Journal of Islamic Marketing; May2022, Vol. 11 Issue 2, p32-63, 32p
مصطلحات موضوعية: ISLAMIC finance, WAQF, BANK accounts, SOCIAL responsibility, BANKING industry, SOCIAL marketing
Abstract (English): This study aims to identify the role of Islamic banks in the marketing of Waqf accounts (Waqf) as part of the social responsibility of Islamic banks. It reflects the creation and marketing of this type of account to the client and community audiences is important in increasing and the productizing the financial tributaries, thereby increasing the profits and benefits for the donor destination. Problem of the study is that Islamic banks are not alerted to this type of account, as well as to undifferentiated opinions to stop money, and that there is no complete perception of such accounts, the study assumes that the adoption of Waqf accounts by Islamic banks contributes to Increase in the monetary moratorium and the improvement of returns through the use of the investment expertise of Islamic banks. The study reached several results, the most important of which is that Islamic banks have an important role in serving the Waqf within the framework of social responsibility by providing an opportunity for the Waqf public to find a modern and contemporary Waqf tool. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Abstract (Arabic): وتنحصر مشكلة الد ارسة في عدم تنبي المصارف اإلسالمية لهذا النوع من الحسابات، إضاف اآلراء الفقهية الغير مجيزه لوقف النقود، وعدم وجود تصور كامل لهذه الحسابات، وتفترض الدر اسة أن تبني المصارف اإلسالمية للحسابات الوقفية يسهم في زيادة الوقف النقدي وتحسين العوائد من خالل االستفادة من خبرات المصارف اإلسالمية في مجاالت االستثمار. وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها للمصارف اإلسالمية دور مهم في خدمة الوقف ضمن المسؤولية االجتماعية من خالل إتاحة الفرصة أمام جمهور الواقفين في إجاد أداة وقف حديثة ومعاصرة، وأهم ما أوصت به الدراسة تبني المصارف اإلسالمية لفتح الحسابات الوقفية وتسويقها من خالل وسائل التسويق المعاصرة والمالئمة للوقف. هدفت الدراسة إلى التعرف على دور المصارف اإلسالمية في تسويق الحسابات الوقفية كخدمة للوقف باعتبا ره ضمن المسؤولية اإلجتماعية التي تقع على عاتق المصارف اإلسالمية. وتبرز أهمية أنشاء هذا النوع من الحسابات وتسويقها لجمهور العمالء وللمجتمع المحلي في زيادة الروافد المالية لهذه الحسابات وتثميرها مما يزيد من األرباح والمنافع للجهات الموقوف عليها. [ABSTRACT FROM AUTHOR]
Copyright of International Journal of Islamic Marketing is the property of International Islamic Marketing Association and its content may not be copied or emailed to multiple sites or posted to a listserv without the copyright holder's express written permission. However, users may print, download, or email articles for individual use. This abstract may be abridged. No warranty is given about the accuracy of the copy. Users should refer to the original published version of the material for the full abstract. (Copyright applies to all Abstracts.)
قاعدة البيانات: Complementary Index